حذف دیرکرد هزینه پسماند خانگی واحدهای تجاری و ساختمانی در شیراز

در پی برگزاری شصت و سومین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت فوق‌العاده، پرداخت هزینه پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی بررسی و دیرکرد هزینه پسماند خانگی حذف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در پی برگزاری شصت و سومین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت فوق‌ العاده، امروز (چهارشنبه 18 خرداد)، اصلاح آیین ‌نامه جذب کارگزاری بازاریابی و فروش و مصوبه هزینه خدمات پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی که فرمانداری شیراز به آنها ایراد گرفته، بررسی شد.

«مهدی طاهری»، در این جلسه گفت: این جلسه فوق ‌العاده با هدف بررسی ایراد فرمانداری شیراز به یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مصوبه اصلاح آیین ‌نامه جذب کارگزاری بازاریابی و فروش و مصوبه هزینه خدمات پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی که فرمانداری شیراز به آنها ایراد گرفته در این جلسه بررسی شده است.

«محمدحسن اسدی»، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: موارد پیشنهادی آیین نامه جذب کارگزاری و بازاریابی و فروش و مصوبات شورا از سوی فرمانداری شیراز مغایر با وظایف شورای اسلامی شهر شیراز عنوان شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: این آیین نامه، پیشنهاد شهرداری شیراز است و از شهرداری می خواهیم ظرف 2 روز اصلاحات لازم در آن را به انجام برساند.

«ابراهیم حسینی»، نیز با اشاره به ایراد فرمانداری شیراز در خصوص هزینه خدمات پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی بیان کرد: محاسبه به نرخ روز، نوعی جریمه بوده و از نظر قانونی با وظایف شورای اسلامی شهر شیراز مغایر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با حذف تبصره هفتم، مشکل حل خواهد شد و به کسانی که به موقع هزینه خود را بپردازند امکان ارائه تخفیف وجود دارد.

«افسانه خواست خدایی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با قرار دادن مصوبه تشویقی برای افرادی که هزینه پسماند خود را زودتر پرداخت می‌ کنند می توانند میان کسانی که دیر اقدام به پرداخت می‌ کنند، تفاوت قائل شد.

«مهدی نصیری»، عضو دیگر شورای شهر اسلامی شیراز نیز تاکید کرد: علت موافقت با اخذ قیمت به روز، ضمانتی برای وصول مطالبات بوده است.

خاطر نشان می شود، رفع ایراد فرمانداری شیراز به تبصره هفتم مصوبه‌ هزینه خدمات پسماند خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی یکی از 2 موضوع جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر شیراز بود و در تبصره هفتم این مصوبه که به تعیین نرخ هزینه پسماند خانگی پرداخته، شهرداری موظف است بدهی بهای خدمات پسماند سنوات گذشته مودیانی که تا پایان هر سال بهای خدمات موضوع این مصوبه را پرداخت نکرده‌ اند را به نرخ سال، محاسبه و اخذ کند.

کد خبر 1183672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha