مهارت آموزی همراه با خلاقیت از اهداف آموزش و پرورش است

سیاهکلی مرادی گفت: هدف ما هم در آموزش و پرورش این است که دانش آموزان به مهارت آموزی همراه با خلاقیت بپردازند و از این مهم در زندگی خود بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «نقی سیاهکلی مرادی» در مراسم اختتامیه جشنواره استانی جابربن حیان که امروز (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: حضور دانش آموزان در این جشنواره و استقبال آنها نشان دهنده این است که خانواده ها تمایل دارند که دانش آموزان شان در مباحث تحقیقی و پژوهشی ورود داشته باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: امروز فضای مناسبی برای دانش آموزان برای فعالیت در حوزه پژوهشی فراهم شده است و هدف ما هم در آموزش و پرورش این است که دانش آموزان به مهارت آموزی همراه با خلاقیت بپردازند و از این مهم در زندگی خود بهره ببرند.

 

وی عنوان کرد: همچنین باید به بحث مهارت های فردی دانش آموزان به ویژه یادگیری این مهارت ها از سنین پایین توجه شود زیرا پرداختن به این مهم سبب می شود که دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

 

سیاهکلی مرادی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان برای مقابله با این نظام از هر ابزاری استفاده می کنند بنابراین باید تلاش کرد دانش آموزان به عنوان مدیران آینده این کشور مهارت های مختلف را فرا گرفته و مسئولیت پذیر باشند.

 

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در جشنواره جابربن حیان ۹۴ هزار دانش آموز ابتدایی شرکت کرده و این جشنواره گامی در مسیر رشد استعدادهای دانش آموزان است.

 

«سید یدالله حسینی» افزود: یکی از سیاست های آموزش و پرورش، آموزش مهارت های چندگانه به دانش آموزان است تا آنها را در ساحت های مختلف پرورش دهیم.  

 

وی خاطر نشان کرد: پرورش خلاقیت و افزایش قدرت تفکر خلاق، ارتقا سطح مهارت های عملی و ایجاد تعامل در کار گروهی از جمله اهداف این جشنواره است.

 

کد خبر 1183696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha