برق ادارات پرمصرف استان مرکزی قطع می شود

محمودی با تاکید بر اینکه صرفه جویی از دستورات دین مبین اسلام است، گفت: قطع برق ادارات پرمصرف استان در دستور کار توزیع برق قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمود محمودی» با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی، به ویژه در این ایام که وارد فصل گرم سال می شویم، گفت: صرفه جویی و دوری از مصرف بی رویه از دستورات دین مبین اسلامی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، بیان کرد: همزمان با افزايش دماي هوا و به دنبال ابلاغ مصوبه هيات وزيران مبني بر لزوم كاهش مصرف برق ادارات و دستگاه هاي اجرايي، دستگاه هاي اداري و دولتي عمومي  استان كه اقدام به كاهش مصرف برق نكرده اند قطع خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه مصوبه هیات دولت و ابلاغيه استانداري مرکزی  به منظور صرفه جويي در مصرف برق در ساعات پيك بار ساعت كاري همه دستگاه هاي اجرايي استان از 21خرداد ماه از ساعت 6:30 تا13:30 خواهد بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تغيير ساعت كاري ادارات باعث صرفه جويي حداقل  5 مگاوات در مصرف برق استان مي شود، گفت: تخصيص پاداش به مشتركان خانگي در صورت كاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم نامه همكاري با صنايع وكارخانجات استان به منظور كاهش مصرف برق در ساعات پيك، رايگان شدن برق چاه هاي كشاورزي در صورت همكاري با شركت برق و كاهش ساعت كاري ادارات از جمله برنامه ها و اقدامات شركت توزيع برق استان براي عبور از پيك تابستان مي باشد.

 

محمودی با بیان اینکه تمامی ادارات استان بايد مصرف برق خود را به ميزان 30 درصد در ساعات اداري و 60 درصد در ساعات غير اداري به نسبت دوره مشابه سال گذشته كاهش دهند، اظهار کرد: اداراتی که این موارد را رعایت نکنند با قطع برق مواجه خواهند شد.

 

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مرکزی تاكيد كرد: سامانه هاي سرمايشي تمامي اداراتي كه با تلاش كارشناسان اين شركت، مجهز به کنتور فهام شده اند نيز در صورت افزايش بار شبكه، از راه دور قطع خواهد شد.

 

کد خبر 1183710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha