معارفه رسمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان انجام شد

آیین معارفه رسمی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور امام جمعه و استاندار، معاون وزیر، جمعی از مدیران و مسئولین، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، چهارشنبه(۱۸ خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تلاش کردم سپر بلای جامعه فرهنگی هنری استان باشم و فضایی توأم با آرامش و به دور از حاشیه ایجاد کنم و در این راستا سیاست هایی به کار بستیم و تلاش کردیم خدمت را به هر نحو ممکن انجام بدهیم.

 

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شأن عرصه فرهنگ بالاتر از اقتصاد و سیاست است اما مظلوم ترین حوزه، حوزه فرهنگ است؛ گفت: کار کردن در این حوزه با توجه به نگاه رهبری و جایگاه هنر سخت است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در دوره مسئولیت خود از مشورت با انجمن های هنری و نخبگان فرهنگ و هنر استفاده کردم که در تصمیم سازی ها کمک کردند؛ گفت: در بحث تعاون و همکاری؛ تیمی را با خود نیاوردم بلکه تیم من همه همکارانم و جامعه فرهنگی و هنری بودند.

 

 

علیزاده با افزودن این مطلب که امروز کرمان ظرفیت برگزاری رویدادهای بین المللی را دارد؛ گفت: حفظ ساختارهای قبلی را دنبال کردم و حتی برخی ساختارها در حال تخریب بود را حفظ کردم از جمله جشنواره موسیقی نواحی و یا جشنواره شعر رضوی که آن را با چنگ و دندان حفظ کردیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: البته گام های جدیدی هم برداشتیم که تئاتر سردار آسمانی، جشنواره فیلم کرمان، عکس آیات، سرود سردار آسمانی و... از جمله آن است؛ بیان کرد: در مجموع ۶ سیاست کلی توجه به نیروی انسانی، برون سپاری فعالیت ها در حین حفظ جایگاه نظارتی ارشاد، تمرکززدایی و تعادل در برنامه ها، پیوند دانشگاه و حوزه فرهنگ و پیگیری پروژه های نیمه تمام دنبال شد.

 

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه رویدادهایی در راستای مکتب حاج قاسم تعریف و ۲۸ کتاب هم در حوزه مفاخر به چاپ رسید؛ اظهار کرد: البته کوتاهی های زیادی هم داشتم.

 

 

محسن روحی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تأکید بر اهمیت تولید محتوا رد حوزه فرهنگ و هنر به ویژه با توجه به مسئله جهاد تبیین؛ اظهار کرد: در حوزه محتوا سه کار باید انجام بدهیم؛ توانایی ها را بشناسیم،  آنها را ارتقا بدهیم و مراقب باشیم اشتباه نکنیم که جبران سخت است زیرا دشمن به اشتباهات ما دل بسته‌ است.

 

 

وی با بیان اینکه مسائل مختلفی از جمله فاصله گرفتن از آسیب های جشنواره زدگی باید دنبال شود و هزینه- فایده ای فکر کنیم و اولویت بندی داشته باشیم؛ افزود: روی امید و اهتمام چهره های شاخص فرهنگ و هنر حساب باز کردم.

 

 

بر اساس این گزارش، هشتم خرداد ماه جاری محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، محسن روحی، مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصوب کرد.

 


کد خبر 1183713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha