وزارت ارشاد از جشنواره فرهنگی هنری شهید سلیمانی حمایت همه جانبه می کند

هاشمی با استقبال از پیشنهاد استاندار کرمان مبنی بر برگزاری جشنواره سالانه فرهنگی هنری شهید سلیمانی گفت: هماهنگی در این زمینه میان استانداری کرمان، وزارت ارشاد و ستاد مکتب حاج قاسم انجام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کار را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمحمد هاشمی، چهارشنبه(۱۸ خرداد) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق گفت: دوره آقای علیزاده، پرزحمت و کم چالش همراه با خُلق خوب و نجابت و با همکاری با بدنه فرهنگی و قرآنی و مسئولین و جبهه فرهنگی سپری شد.

 

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جابجایی ها به منظور ایجاد تنفس و روحیه و انگیزه جدید است؛ مدیرکل جدید را از مدیران خوشنام و دارای سوابق خوبی در مجموعه های فرهنگی استان دانست و افزود: میثاق و عهد ما با وی بندهای ۱۲ گانه ای است که در حکم انتصاب آمده است.

 

 

وی در ادامه بر اهمیت صنایع خلاق و فرهنگی تأکید کرد و با بیان اینکه وزارت ارشاد در این زمینه همه جوره در خدمت است؛ افزود: ظرفیت خوبی در کشور حاکم شده و اقتصاد فرهنگ از محورهای دولت سیزدهم است.

 

 

هاشمی با اشاره به اینکه استاندار کرمان برآمده از مجموعه وزارت ارشاد است که دغدغه ها را می داند؛ ظرفیت اقتصادی استان، ظرفیت نمایندگان، سرمایه انسانی، ظرفیت های بین المللی کرمان در برخی از رشته های هنری و... را هم مورد توجه قرار داد و بر طراحی جشنواره ای با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح ملی و یا بین المللی تأکید کرد.

 

 

وی بر لزوم هماهنگی میان استانداری کرمان، وزارت ارشاد و ستاد مکتب حاج قاسم در طراحی جشنواره مذکور تأکید کرد و با بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت اسلامی است؛ از حمایت همه جانبه وزارت ارشاد از این جشنواره خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کار را آغاز کند.

 

 

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیچ سرمایه ای مانند سرمایه انسانی برای حوزه فرهنگ و هنر نیست؛ با اشاره به سرود سلام فرمانده تصریح کرد: این کار صد درصد بدون دخالت دستگاه های دولتی و برآمده از مردم است که ما نیز باید به ساز و کاری{مشابه} در عرصه های فرهنگ و هنر و رسانه رسیده و آن را به نقطه استفاده برسانیم.

 

 

وی در همین باره خاطرنشان کرد: نسلی از جوانان و نوجوان مستعد را از مناطق محروم پیدا کرده و به نقطه خروجی و تولید فرهنگی و هنری برسانیم.

 

 

پیش از وی، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم در خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به پاسداشت پیشکسوتان تأکید کرد و افزود: باید کمک کرد تا هنر روی پای خودش بایستد که در این صورت موفق است.

 

 

وی با بیان اینکه کارهای هنری استان بزرگ است؛ بر لزوم طراحی جشنواره فرهنگی هنری شهید سلیمانی تأکید و بیان کرد: شهید سلیمانی مورد علاقه آزادگان جهان است و باید جشنواره ای هنری برای ایشان و در چند بخش سالانه برگزار شود.

 

 

فداکار ابراز امیدواری کرد: تالار بزرگ مرکزی کرمان حداقل در سال جاری افتتاح شود که ظرفیت بزرگی برای هنرمندان است.

 

کد خبر 1183732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha