رادیو زیارت سراسری شود

آیت الله علم الهدی گفت: رادیو زیارت نباید تنها به خراسان رضوی تعلق داشته باشد و می‌بایست هر کسی در سراسر‌ کشور و حتی جهان بتواند با استفاده از این بستر، زیارت امام رضا (ع) را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امروز چهارشنبه (۱۸ خرداد) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که در محل سالن همایش های صدا و سیما خراسان‌ رضوی برگزار شد، بیان کرد: رادیو زیارت نباید تنها به خراسان رضوی تعلق داشته باشد و می‌بایست هر کسی در سراسر‌ و حتی سراسر جهان بتواند با استفاده از این بستر، زیارت امام رضا (ع) را تجربه کند.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این حداقل حقی است که برای حضرت رضا (ع) برآورده کرده ایم و من از مسئولین صدا و سیما درخواست دارم که با وجود تمامی مشکلاتی که دارند این موضوع را در اولویت کارهایشان قرار دهند. 


وی تصریح کرد: امروز هشتاد درصد زائران حضرت رضا(ع) با اتومبیل شخصی و یا اتوبوس به مشهد سفر می کنند و رادیو تنها وسیله ارتباطی است که در طول مسیر می توانند با آن ارتباط بگیرند. ۲۸ میلیون زائر امام می تواند در مسیر زیارت به زیارت نائل شود و این رقم بسیار قابل توجهی است.


آیت الله علم الهدی  ادامه داد: امام رضا(ع) را بر همه چیز مقدم بدانید چرا که در این کشور بالاتر از امام رضا(ع) نداریم؛ رادیو زیارت در حقیقت مقدمه ای برای تاسیس شبکه زیارت خواهد بود و اگر این شبکه ایجاد شود، مردم همیشه در محضر امام رضا (ع) خواهند بود.


وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی رسانه که توسعه عظمت و شخصیت اهل بیت (ع) است، گفت: مسئله زیارت نقطه اتصال و ارتباطی است که انسان را از حوزه زندگانی بشری خود وارد عرصه عبودیت پرودگار قرار می دهد. 


امام جمعه مشهد مقدس افزود: زیارت یعنی عملی که انسان در جریان معمولی و عادی زندگی میل به طرف خدا می کند؛ امام و ارتباط با امام ابزار این میل است و لذا توجه به امام با عنوان زیارت نامیده می شود.در مقام توسعه عظمت و شخصیت اهل بیت (ع) هیچ چیزی مانند زیارت نمی تواند اثرگذار باشد.

کد خبر 1183763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha