نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام افتتاح شد

نخستين نمايشگاه گردشگري جهان اسلام با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري ايران و كشورهاي اسلامي صبح امروز سه شنبه در تهران( شهر آفتاب) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نخستين نمايشگاه گردشگري جهان اسلام فرصت معرفي جاذبه هاي گردشگري براي استان هاي مختلف ايران و هم چنين كشورهاي اسلامي همسايه فراهم كرده است. صنعت توريسم و گردشگري كه چهارمين صنعت درآمدزا در کشورها به شمار می رود، در دو سال اخير به جهت پاندمی كرونا در ركود به سر مي برد، اما اکنون با كاهش شيوع این بیماری در دنيا، توريسم و گردشگري از سر گرفته شده است.

از آنجائي‌كه كشورهاي اسلامي اشتراكات زياد فرهنگي دارند و ٩٠ درصد گردشگري ايران نيز در حوزه كشورهاي اسلامي ست، اين نمايشگاه فرصت مناسبي براي شناساندن ظرفيت هاي موجود است.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در راستای معرفی فرهنگ حماسه، جهاد، مقاومت و شهادت و نمایش دلاورمردی های ملت عزیزمان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز جبهه مقاومت اسلامی حضور فعالی را در این نمایشگاه دارد.

ماکت مجموعه سراسرنمای مقاومت، تندیس شهید سید مرتضی آوینی، معرفی فعالیت های موزه در حوزه فرهنگ و جهاد تبیین و آیتم های ویژه ای از این مجموعه در غرفه موزه در معرض دید علاقمندان و گردشگران د اخلی و خارجی قرار گرفته است.

همچنین غرفه هايي از كشورهاي تركمنستان، تاجيكستان و پاكستان نيز در اين نمايشگاه براي نشان دادن صنعت توريسم كشورشان حضور دارند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام (IWTE) به مدت چهار روز از هفدهم تا بیستم خرداد ١۴٠١ از ساعت 10 تا 17 در مجتمع نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

کد خبر 1183780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha