شهرستان دارالمصلین معطر به عطر رضوی شد

در آخرین روزهای دهه مبارک کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان رضوی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در میان استقبال باشکوه عاشقان خاندان عصمت و طهارت وارد شهرستان دارالمصلین شیروان شد.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ در آخرین روزهای دهه مبارک کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در میان استقبال باشکوه عاشقان خاندان عصمت و  طهارت وارد شهرستان دارالمصلین شیروان شد. در بدو ورود خدام بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع)، زنان و مردان و نوجوانان و جوانان مشتاق با سبدهای گل و اسپند و افشاندن گلاب به استقبال خدام رضوی آمدند و با نوای «رضا جان» و مولودی خوان اشک ریختند و جانی تازه یافتند.

 

هر ساله کاروان زیر سایه خورشید با هدف معرفی فرهنگ ناب رضوی و نشر معارف اهل بیت (ع) در شهرستان های مختلف از جمله شیروان حضور یافته و کانون جوانان هر استان میزبانی از این کاروان را برعهده دارد که مهمترین هدف این کاروان این است که در ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) به دلیل اینکه همه افراد نمی توانند به زیارت ایشان بروند، بتوانند از راه دور زیارتی را داشته باشند.

 

پیام کاروان‌های زیر سایه خورشید این است که همه در پناه حضرت هستیم و باید به عهد خود با امام وفادار باشیم. کاروان‌های زیر سایه خورشید در حقیقت در کنار خدمت کریمانه، پیام رسان جهاد عالمانه و جهاد تبیین که مدنظر رهبر معظم انقلاب هم هست، یکی از این مصادیق در دهه کرامت هستند.

 

خادمان بارگاه منور رضوی نزدیک به ۱۵ سال است که در ایام دهه کرامت رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، شادی و نشاط و معنویت این ایام مبارک را به شهرهای مختلف می‌برند و دل‌های مردم را از سراسر کشور به بارگاه منور رضوی گره می‌زنند.

 

مهم‌ترین عامل ماندگار شدن این‌گونه کارهای فرهنگی، اخلاص در انجام آن است که در وجود خادمان حضرت رضا (ع) موج می‌زند و توانسته حرکتی اثرگذار در سراسر کشور به راه بیاندازد. این اخلاص علاوه بر خادمان، در دل همه مردم همراه این کاروان‌ها نیز وجود دارد و قطعاً همه در این سفرهای همراه با عشق، با لحظات ناب، دل‌های شکسته، اشک‌ها، لبخندها و صحنه‌هایی زیبا از دلدادگی و محبت مردم به امام رضا (ع) مواجه شده‌ایم که همه آن‌ها نشان اخلاص و دلدادگی بوده و استمرار این حرکت نیز با همین اخلاص امکان‌پذیر است.

 

ترویج روحیه نشاط در جامعه طی دهه کرامت ضرورت دارد که نزدیک به دو سال بود از این تجمعات پر شور و سرشار از معرفت، کم بهره بودیم و بیماری کرونا ما را از بسیاری لذت‌های معنوی محروم کرده بود، اما اکنون دوباره این فرصت را داریم و کرونا هم این درس بزرگ را به ما داد که قدر این‌گونه نعمت‌ها را بدانیم و از خداوند تعالی شکرگزار این نعمت هستیم.

 

تمام مسئولان امسال سعی کردند با اجرای برنامه‌های پر محتوا، همراه با ایجاد نشاط، دل‌های همه مردم را امام رضایی کنند تا پیر و جوان، زن و مرد ایرانی در این ایام حال دلشان خوب شود و با توسل به اهل بیت و به‌ویژه امام رضا (ع) برای لحظاتی همه مشکلات را فراموش کنند.

 

در ایام دهه کرامت، وظیفه سنگین ایجاد این احساس خوب و آرامش‌بخش، بر دوش خادمان حرم علی بن موسی الرضا (ع) نهاده شده و بر همین اساس با تدبیر تولیت معزز آستان قدس رضوی، شعاری که برای این دهه انتخاب شده، شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» است تا محور همه برنامه‌های دهه کرامت باشد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به دو هجرت پربرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) گفت: این هجرت‌های تاریخ‌ساز منشأ ثمرات و برکت‌های فراوانی برای سرزمین ایران بوده و ما نیز هرچه داریم از برکت هجرت این برادر و خواهر داریم.

 

«حجت الاسلام کاظم حریف» اظهار کرد: انتشار مهربانی و گره‌گشایی از کار همدیگر، یکی از پیام‌های مهم در سیره حضرت رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوار ایشان است که ما نیز باید در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت، ترویج این پیام را مدنظر داشته باشیم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: در ایام دهه کرامت باید حرکت جهادی همه جانبه اتفاق بیفتد و این دهه، مبنای تحول معنوی ما باشد که همیشه اینطور بوده است.

 

 

کد خبر 1183822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha