کاهش فقر و ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلات با ایجاد خانه‌های احسان/ حاشیه شهرها نیازمند توجه بیشتر است

سنگدوینی گفت: اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راه اندازی خانه های احسان در استان آغاز کرده است هم می تواند به کاهش و رفع فقر کمک کند و هم ارتقای فرهنگی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

«رمضانعلی سنگدوینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به افتتاح خانه های احسان در محلات مختلف به ویژه حاشیه شهرها اظهارکرد: هر محله‌ای به ویزه حاشیه شهر مسائل و مشکلات خاص به خود را دارند و نیازمند توجه هستند.

 

دبیر مجمع نمایندگان در مجلس شورای خاطرنشان کرد: اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راه اندازی خانه های احسان در استان آغاز کرده است هم می تواند به کاهش و رفع فقر کمک کند و هم ارتقای فرهنگی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اقدامات و مداخلاتی که در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، زیست محیطی، کالبدی و غیره با رویکرد توانمندسازی و بازاجتماعی شدن افراد آسیب دیده در محلات مختلف انجام می شود، اقدامی ارزنده است.

 

سنگدوینی افزود: مددجویان و توانخواهان ساکن در این محلات به صورت مشارکتی، ترویجی، تشویقی و تسهیل گری می توانند از خدمات خانه های احسان برخوردار شوند.

 

وی گفت: زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد مختلف، فعالسازی و ارتقای ظرفیت های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، هم افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات، ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی از موضوعات موردانتظار از خانه های احسان است.

 

 

کد خبر 1183850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha