حوزه‌ فناوری اطلاعات بهترین مدل برای توسعه گلستان است 

غفاری گفت: گلستان بهترین ظرفیت را برای پرداختن به موضوعات IT و ICT دارد و بهترین مدل توسعه استان نیز همین حوزه است. برای همین باید بستر را فعالیت شرکت‌های فعال در این زمینه آماده کنیم و زیرساخت‌های لازم را شکل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی غفاری» در جلسه با مدیران مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل است، اظهارکرد: در شرایط کنونی، کشور وابستگی‌های اساسی و پایه‌ای از مواد غذایی گرفته تا تجهیزات و قطعات خودروسازی به خارج از کشور دارد که با اعمال تحریم، آثار و پیامدهای منفی آن بیشتر می‌شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به دلایلی که سبب تاکیدات چندسال اخیر رهبر معظم انقلاب بر موضوع دانش‌بنیان‌ها شده است، گفت: به نظر می‌رسد دو موضوع سبب شد تا در سال‌های اخیر رهبر انقلاب به اقتصاد دانش‌بنیان تاکید و برای امسال شعاری را در همین راستا مطرح کنند. نخست اینکه ما نیازمند بازنگری در بسیاری از فعالیت‌ها هستیم و باید به دانش فنی و صنعت در آنها دست پیدا کنیم و مود دوم تربیت، حفظ و استفاده از نیروی انسانی نخبه و توانمند است.

 

وی افزود: سال‌هاست که در کشورهلی توسعه یافته به صورت مهندسی شده‌ای نیروی انسانی تربیت می‌کنند. در مقابل اگر نتوانیم برای کار و اشتغال جوانان فارغ التحصیل و نخبه زمینه‌سازی کنیم، نمی‌توانیم آنان را نگه داریم. باید بپذیریم اگر برنامه‌ای در این بخش نداشته باشیم نمی‌توان نیروی انسانی را با سفارش، خواهش و توصیه نگه داشت‌.

 

غفاری در ادامه با بیان اینکه جلسات و اقدامات ما باید منجر به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شود، گفت: اقداماتی که برای این شرکت‌ها خروجی نداشته باشد، انجام آن هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و لازم است یکسری کارهای اساسی و زیرساختی در استان انجام شود که فعالان این حوزه تغییر را نسبت به قبل احساس کنند.

 

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان گلستان برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: گلستان بهترین ظرفیت را برای پرداختن به موضوعات IT و ICT دارد و بهترین مدل توسعه استان نیز همین حوزه است. برای همین باید بستر را فعالیت شرکت‌های فعال در این زمینه آماده کنیم و زیرساخت‌های لازم را شکل دهیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: بخش خثوصی هوشمند است و کارهایش حساب و کتاب دارد برای همین اگر زیرساخت‌های امن‌تر، ارزان‌تر و پایدارتر در استان ایجاد کنیم حتما از آن استقبال خواهند کرد. در بخش تامین نیروی انسانی نیز تیمی تشکیل دادیم و یک پلن اجرایی، آموزشی و کاربردی را پیش خواهیم برد. اگر بتواتیم این کارها را انجام دهیم گلستان و به ویژه گرگان مناسب‌ترین منطقه برای فعالیت در حوزه‌های IT و ICT است.

 

وی با تاکید بر تدوین و اجرای یک برنامه عملیاتی و طرح مشخص برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها گفت: باید فیبر نوری را برای استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت کنیم. برخی زیرساخت‌ها در کارخانه نوآوری مانتد خطوط تلفن و غیره باید خیلی سریع حل شود و در فازهای بعدی نیز نیازهای فناورانه‌ای که مخابرات احصا خواهد کرد به استارتاپ‌های استان واگذار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1183886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha