صدور پروانه ساختمانی در شهرداری، دو مرحله ای شد

شهردار بجنورد گفت: صدور پروانه ساختمانی در مرکز استان دو مرحله ای شده و تلاش داریم تا فرایند صدور پروانه‌ها تسهیل شود.

«جواد حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از دو مرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی در شهرداری خبر داد و اظهارداشت: در مرحله اول سازندگان، پروانه شهرسازی ملک شامل نوع کاربری و میزان تراکم را دریافت می کنند تا بخشی از مقدمات ساخت‌و ساز در فاصله صدور استعلام‌های موردنظر شهرداری برای مرحله دوم انجام شود.

 

شهردار بجنورد خاطر نشان کرد: مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک‌سال است و مالک باید در این مدت، اقدامات بعدی در راستای تکمیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی که معمولا خارج از شهرداری از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان آتش‌نشانی و یا سازمان تامین اجتماعی است را انجام دهد تا گواهی پروانه ساختمانی صادر شود.

 

وی با اشاره به مزیت های دو مرحله ای کردن صدور پروانه ساختمانی افزود: در پروانه شهرسازی نیازی به پرداخت مبالغ همه عوارض ساختمانی نیست و سازنده در مرحله اول از پرداخت تعرفه نظام مهندسی، بیمه تامین اجتماعی و بخشی از عوارض معاف می‌شود و این عوارض را باید در مرحله دوم پرداخت کند.

 

شهردار بجنورد اظهارکرد: این شکل پرداخت از هزینه برای صدور پروانه ساختمانی، عملا یک دوره تنفس برای سازنده بابت پرداخت هزینه‌های اولیه ایجاد می‌کند و باعث توزیع مبلغ عوارض در یک بازه زمانی می‌شود که باعث می‌شود همه نقدینگی مالک و سازنده صرف مجوزهای اولیه نشود و توان آنها را برای ساخت‌وساز افزایش می‌دهد.

کد خبر 1184026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha