جشنواره فتیر مسکه خراسان شمالی در شیروان آغاز شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: جشنواره فتیر مسکه خراسان شمالی از عصر روز پنج شنبه به مدت سه شب در محل کوهستان پارک شیرکوه شیروان در حال برگزاری است.

«فرنوش راهدار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: جشنواره فتیر مسکه خراسان شمالی از عصر روز پنج شنبه به مدت سه شب در محل کوهستان پارک شیرکوه شیروان در حال برگزاری است و زنان روستایی عشایری استان توانمندی ها و ظرفیت ها خود را در معرض دید قرار می دهند و با معرفی آن سعی در شناساندن این مهارت های خاص خواهند داشت.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان عنوان کرد: در کنار پخت فتیر مسکه، پخت انواع نان و فتیر، آش، پنج غرفه صنایع دستی، لبنیات، برپایی سیاه چادر عشایری و گلیم، گیاهان دارویی و سایر پتانسیل های تولیدی شهرستان و استان معرفی خواهد شد و این امر در آینده اشتغالزایی و درآمدزایی خوبی برای این قشر خواهد داشت.

 

راهدار خاطرنشان کرد: این جشنواره از عصر تا شب همراه با اجرای برنامه های شاد و مفرح، موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در محل کوهستان پارک شیروان برگزار می شود که عوامل  صدا و سیمای خراسان شمالی از ساعت 18  و 30 دقیقه تا 22 برنامه زنده را اجرا می کنند و از شبکه استانی اترک پخش خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه توانمندی ها و پتانسیل های بالای بانوان شهر و استان در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار است، اضافه کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی هنرمندان جهت برگزاری جشنواره صورت گرفته و اینگونه برنامه ها با استقبال خوب عموم و شهروندان قرار می گیرد و با توجه به قرار گرفتن شهرستان و مسیر تردد زائران شاهد تحول اقتصادی خوبی خواهیم بود.

کد خبر 1184029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha