مسئولیت بی‌توجهی به تذکرات فنی بر عهده ساکنان  مجتمع مسکونی کیو است

پازوکی گفت: واحدهای مجتمع‌های مسکونی " کیو" خرم آباد قدیمی و فاقد استحکام لازم هستند که مقاوم و نوسازی این ساختمان ها بر عهده مالکان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مهدی پازوکی» امروز در بازدید از نمای تخریبی تعدادی بلوک‌های مجتمع مسکونی میدان۲۲بهمن (کیو)، اظهار داشت: بازدید فنی و کارشناسی انجام و مشخص شده است ساختمان‌های فوق به دلیل قدمت ساخت و عدم توجه به تعمیرات و نگهداری طی سال های گذشته فاقد استحکام لازم هستند.

 

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز تذکرات لازم را داده و اخطارهای فنی و اجرایی همچنین در خصوص استحکام بنا، نوسازی و مقاوم سازی به ساکنان ابلاغ شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه ساختمان‌های مورد نظر متعلق به اشخاص و بخش خصوصی است، ادامه داد: در بازدید از منطقه تمامی شرایط و تسهیلاتی که بر اساس مصوبه هیات دولت در قانون بودجه سنواتی برای بازسازی مناطق حاشیه‌نشین آمده‌ به ساکنان اطلاع رسانی شده است.

 

پازوکی افزود: در این راستا متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از تسهیلات مذکور به اداره راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت بی‌توجهی به تذکرات فنی بر عهده ساکنان است خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان‌های فوق متعلق به بخش خصوصی است بنابراین مالکان باید شخصا نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی مجموعه اقدام کنند.

 

پازوگی اذعان داشت: همچنین تعدادی از بلوک‌ها متعلق به بخش دولتی است که مکاتبات لازم با بخش دولتی مورد نظر برای مقاوم‌سازی و بازسازی بلوک‌ها انجام شده و در دستور کار آن بخش قرار گرفته است.

 

گفتنی است، ۱۳ خرداد امسال یکی از ساختمان های قدیمی خرم آباد در میدان ۲۲ بهمن، دچار ریزش شد و بخشی از نمای بیرونی فروریخت که به گفته شهردار خرم آباد این ساختمان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و به دلیل نبود استحکام کافی، خطر ریزش و فرسودگی، دستور تخلیه ساکنان آن صادر شده است.

کد خبر 1184060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha