استقبال مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد کشور

پورابراهیمی با بیان اینکه امروز با وجود تحریم ها می توانیم توانایی های خود را به رخ جهانیان بکشانیم گفت: از هر گونه پیشنهاد دولت برای ارتقا و تکمیل مناطق آزاد استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « محمدرضا پورابراهیمی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این شهرستان که در سالن اجتماعات هتل اسپیناس برگزار شد به جنگ اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: جنگ اقتصادی یک واقعیت است و بعضی از اقدامات قابل رصد نیست اما پیامدهایش قابل رصد است و ما دو راه در مقابل آن داریم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر مقابله با تحریم های دشمنان دو راه داریم و  نخست اینکه آنچه دشمن به ما تحمیل می کند متناسب با آن شرایط، در کشور تصمیم گیری کنیم تصریح کرد: در این مسیر دولت قبل هشت سال دنبال مذاکره بود که نتیجه نداد و ما عواقب آن را دیدیم.


پورابراهیمی اظهار کرد: راه دوم این است که با اتکاء به‌ توانایی داخلی و جوانان کشور، اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت های بزرگی در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانیم کشور را در مسیر توسعه هدایت و نقشههای دشمنان را نقش بر آب کنیم‌.


وی به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و علی رغم تحریم‌های دشمنان و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، در عرصه های مختلف جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.


پورابراهیمی با اشاره به اینکه آیه یاس خواندن برخی ها مورد قبول ما نیست، اضافه کرد: امروز با وجود تحریم ها می توانیم توانایی های خود را به رخ جهانیان بکشانیم.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین قدرت بازدارندگی در دنیا تبدیل شده است، اضافه کرد: این مسئله را آمریکایی و اسرائیلی ها معترف هستند.


نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت ادامه داد: امروز دولت و مجلس انقلابی با وجود خصومت برخی عوامل داخلی و هجمه عظیم خارجی، در کنار همدیگر هستند و رسالت بزرگی برای توسعه دارند و در اصل، ما از بخش عمده گردنه ای که آمریکایی ها درست کرده بودند عبور کرده ایم.


وی پیشنهادهای ارتقا و تکمیل مناطق آزاد را مورد استقبال کمیسیون اقتصادی مجلس دانست و در خصوص مناطق آزاد و موقعیت مرزی آستارا گفت: بزرگترین ظرفیت ما در اینگونه منطقه، صادرات است و  توسعه مناطق آزاد یک ضرورت است.


پورابراهیمی ادامه داد: از هر گونه پیشنهاد دولت برای ارتقا و تکمیل مناطق آزاد استقبال می کنیم.


پورابراهیمی از اتخاذ تصمیم‌های مقدماتی برای توسعه آستارا و تکمیل طرح‌های اقتصادی و تجاری این شهرستان خبر داد و خاطرنشان ساخت: این تصمیمات با حضور مدیران مربوطه بررسی و راجع به چگونگی اجرای آنها تصمیم گیری می شود.

 

کد خبر 1184077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha