آیت الله شاهچراغی چراغ روشن برای جهان تشیع است

اسماعیلی، آیت‌الله شاهچراغی را تنها متعلق به استان سمنان ندانست و گفت: این عالم وارسته یک چراغ روشن برای جهان تشیع است و اساس پایداری مکتب اهل بیت (ع) وابسته به چنین عالمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمدمهدی اسماعیلی» در آیین اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله شاهچراغی گفت: اگر اینچنین افرادی نباشند، دشمن به اهداف خود می‌رسد ولی عالمان دژهای مستحکم در دفاع از توحید نبوت و امامت هستند.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله شاهچراغی در طول انقلاب اسلامی حضور داشت  اضافه کرد: بعد از آن نیز حضور پررنگ‌تری داشت و فرزندان خوبی تربیت کرد که این عمق علاقه مردم به وی، ناشی از حُسن سلوک و خلق نیکو در این مرد الهی است.

 

وی با تأکید براینکه تجلیل از آیت الله شاهچراغی، تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از یک مکتب قهرمان‌پرور است که جهاد و شهادت را ترویج می‌کند ادامه داد:آیت‌الله شاهچراغی از مردان بزرگی است که  از سال ۱۳۴۱ تا امروز که سال ۱۴۰۱ مستحکم بدون لغزش در مسیر آرمان‌های مردم ایران حرکت کردند. این افراد درخور ستایش بوده و باید دست این افراد را بوسید و به این افراد و وجود آنها افتخار و بر آنها به مصداق تعظیم شعائر الله تعظیم کرد.

 

اسماعیلی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی در استان سمنان تصریح کرد: این منش و رویه باید ادامه داشته باشد تا ما این شخصیت‌های بزرگ را در معرض تماشای همه جوانان مرزوبوم بگذاریم و نسل جدید ما افرادی که عمر خود را برای انقلاب گذاشتند ببینید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اگر کسانی نباشند که از انقلاب و مردم دفاع کنند، دشمن از همین راه به اهداف تهاجم فرهنگی خود خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه این شخصیت‌ها را در معرض دید جوانانی که نیازمند الگو هستند قرار دهیم  افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نسل جدید ما، اگر از دهه شصتی‌ها جلوتر نباشند، عقب‌تر هم نیستند.

 

اسماعیلی  با اشاره به استقبال گسترده نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی کشور از سرود «سلام فرمانده» اضافه کرد: امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های ما اگر از نسل‌های گذشته انقلاب جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، چرا که با وجود همه اقدامات ضد فرهنگی که دشمن علیه نوجوانان و جوانان ما انجام می‌دهد؛ یک سرود خطاب به امام عصر (عج) به‌ عنوان یک جریان اصیل دینی، این‌ همه شور و اشتیاق را در کشور و نوجوانان این مرز و بوم ایجاد می‌کند و این ریشه‌های عمیق جامعه دینی ما است. تا کور شود هر آن که نمی‌تواند این ریشه‌های عمیق جامعه دینی ملت ایران را ببیند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، تمام فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری معطوف به تکمیل و ارتقای زیرساخت‌هایی است که حاصل و خروجی آن شخصیت‌هایی باشند که پاسدار اصول اساسی و فرهنگ دینی مردم خواهند بود.

 

وی  با تأکید براینکه اگر خروجی کار فرهنگی و هنری کسانی نباشند که از انقلاب و دستاوردهای مردم دفاع کنند؛ این نشان‌دهنده عدم توفیق در فعالیت‌های فرهنگی است ادامه داد:یک‌ وقت جایی می‌شنویم که فردی که در ظاهر اسم هنرمند را روی آن گذاشته‌اند در حالی‌ که هنرمند نیست.

 

اسماعیلی افزود: کسی که به باورهای دینی مردم خود احترام نگذارد؛ کسی که به آرمان‌های مردم خیانت کند؛ این اسم (هنرمند) را به‌صورت غیرموجه برای او به کار می‌بریم چرا که او هنرمند نیست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمند و فرهنگی کسی است که در راستای اعتلای ارزش‌های این جامعه حرکت کند و به همین دلیل شما می‌بینید که مردم عزیز ایران خدمتگزاران خود را تشخیص می‌دهند و تشویق و تکریم می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: عشق و علاقه‌ای که مردم به شهدا و علما دارند و علاقه‌ای که به حاج قاسم عزیز داشتند نشان‌دهنده جایگاه واقعی خدمتگزاران فرهنگ و اعتلای ارزش‌ها در جامعه است.

 

کد خبر 1184083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha