مدهامتان دروازه ای برای ورود به مسابقات بین المللی قرآن کریم است

میرزایی نسب،گفت: این مسابقات توانسته یک بستر مناسبی برای افرادی که در سال های اولیه آشنایی با فضای مسابقات دارند را فراهم کند، همچنین مسابقات قرآنی مدهامتان دروازه ای برای ورود به مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

مجتبی میرزایی نسب در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت های فرهنگی، هنری و قرآنی بسیار خوب است که تاکنون نیز توانسته در سطح کشور برنامه های خود را به خوبی اجرا کند.

 

 

مدیر دفتر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان هم در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و هم در بین جامعه قرآنی کشور چایگاه ویژه ای دارد، لذا «جشنواره قرآنی مدهامّتان» دو شاخصه ویژه دارد که توانسته آن را از سایر جشنواره ها متمایز کند، اول اینکه اختصاص به جوانان ۱۸ تا ۳۰دارد و ویژه اهالی مساجد است.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: انس با قرآن و اینکه همه آموزه ها و معارف قرآنی را بتوانیم در زندگی خود ساری و جاری کنیم، به واسطه فعالیت های قرآنی از جمله مسابقات قرآنی، محافل قرآنی، استماع آیات قرآن و بهره مندی از رهنمودهایی که در قرآن وجود دارد، ایجاد می شود و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم آموزه های قرآنی را در زندگی نوجوانان و جوانان و جامعه قرآنی و اسلامی خود رسوخ دهیم و به واسطه آن از برکات معنوی کلام وحی بهره مند شویم.

 

 

میرزایی نسب تصریح کرد: امسال هم مرحله‌ی استانی  پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار و مرحله کشوری هم در آینده‌ی نزدیک برگزار می شود.

 

 

مدیر دفتر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: طبیعتا استان‌ها بنا به تعداد و توان  کانون هایی که دارند فعالیت می کنند و با همدیگر تفاوت هایی دارند اما استان کرمانشاه معمولا از استان‌های فعال در عرصه‌ی مسابقات قرآنی است و  خوشبختانه در  مرحله کشوری و استانی منتخبین خوبی هم دارد.

 

 

وی با اشاره به ظرفیت و جایگاه خوب استان کرمانشاه در برگزاری مسابقات قرآنی ، افزود: استان بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان در رده‌های مختلف سنی در بخش خواهران و برادران توانسته جایگاه خوبی را در کشور کسب کند و در بحث فعالیت کانون های مساجد نیز فعالیت خوبی را از شاهد هستیم و امیدواریم بعد از برگزاری مسابقات مرحله کشوری فراخوان شانزدهمین دوره مسابقات  قرآنی مدهامتان را اعلام کنیم.

 

 

کد خبر 1184088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha