شعب ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری کردستان فعال است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شعب ویژه و تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان فعال است و پرونده‌های اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی توسط قضات ویژه رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان بعدازظهر پنج شنبه 9 خرداد ماه در آیین افتتاحیه کارگاههای نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات و کنشگران محیط حامی کودک در سنندج اظهار داشت: پرونده‌های اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی فعال در دادگستری استان و توسط قضات ویژه رسیدگی می شود.

 

 

وی با تبریک دهه کرامت بیان داشت: در راستای حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان کردستان، فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب تخصصی و توسط قضات ویژه انجام می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: خارج از فرآیند رسیدگی نیز دادستان‌های استان و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در حوزه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان فعال هستند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در باب حمایت از اطفال و نوجوانان در دستگاه قضایی استان توجه ویژه‌ای شده است و در این حوزه تمامی دستگاههای اجرایی نیز مسئولیت دارند.

 

 

وی تمرکز رسانه‌های معاند بر استان کردستان را ویژه و اختصاصی توصیف کرد و افزود: مقوله حمایت از اطفال و نوجوانان در استان کردستان باید با لحاظ شرایط خاص اقتصادی و معضلات اجتماعی مثل کم برخوردار بودن استان، درآمد سرانه پایین استان و نرخ بالای بیکاری و همچنین امعان نظر به تمرکز رسانه‌های معاند بر این استان مورد توجه خاص و ویژه قرار گیرد و لذا در این راستا وظیفه تمامی دستگاههای حاکمیتی استان برنامه‌ریزی و آموزش در راستای خنثی کردن نقشه‌های دشمن است.

 

 


رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاههای آموزشی باید کاربردی، خروجی محور و نتیجه تئوری و عملی داشته باشد و سبب شود تا جوامع هدف که همان کودکان و نوجوانان هستند دچار آسیب‌های اجتماعی کمتری شوند.

 

 

حجت الاسلام دکتر رهایی عضو هیات علمی دانشگاه مفید،  نگاه و رویکرد نسبت به حوزه اطفال و نوجوانان را ضروری دانست و اظهار داشت: یادگیری و مشارکت در این حوزه بسیار مهم است و این قشر از جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند.

 

 

وی  تضمین آینده را در گرو حراست از سرمایه گرانبهای کودکی ذکر کرد و افزود: رشد و تعالی جامعه مستلزم رعایت حقوق کودکان است و تمامی تصمیمات کشور باید رشد و حیات کودکان را تضمین کند.

 

 

حجت‌الاسلام رهایی تاکید کرد: باید با کرامت و تربیت درست و صحیح با کودکان برخورد شود تا در آینده شخصیت اجتماعی مناسبی داشته باشند.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه مفید افزود: نظام آموزشی نیازمند تحول در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است.

کد خبر 1184103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha