پرونده پانزدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان در کرمانشاه بسته شد

بمناسبت دهه کرامت پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با معرفی نفرات برگزیده در کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان و برترین کانون‌های رابط فهما ۱۴۰۰ در کرمانشاه امروز۱۹ خرداد ماه پیش از ظهر برگزار شد.

 

 *شناسایی استعداد‌‌های نهفته در حوزه های قرآنی در بین بچه‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد

 

مجتبی میرزایی نسب در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان ،گفت: خوشخبتانه هرساله این جشنواره با استقبال خوبی همراه می شود و امسال توانستیم پانزدهمین دوره آن را در سطح استان برگزار کنیم و مرحله کشوری این جشنواره هم ظرف دو تا سه ماه آینده برگزار می شود 

 

مدیر دفتر فرهنگی و تولید محتوا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: مساجد به عنوان محور اصلی امورات جامعه اسلامی است و مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای دارند که مساجد به پایگاه های قرآنی تبدیل شوند و به دنبال این موضوع طرح ویژه ای در دستور کار داریم و جزییات این طرح در حال تدوین است و همزمان با چهارمین دوره رویداد "فهما" به کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور ابلاغ می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: شناسایی استعداد‌‌های نهفته در حوزه های قرآنی در بین بچه‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور از جمله اهداف برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامّتان» است،و در کنار شناسایی این استعدادها در سطوح مختلف سنی می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای تخصصی‌تر کردن و رشد این استعداد‌ها داشت.

 

میرزایی نسب تصریح کرد:  امروز در استان کرمانشاه در ۱۴ رشته در مجموع و در بخش خواهران و برادران تجلیل‌های استانی را انجام دادیم، استان‌ها بر مبنای شرکت کنندگان شان با هم تفاوت داشتند، طبیعتا در هر ۱۴ رشته سه نفر اول را جزو منتخبین معرفی  و نفرات اول هم برای مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

*استقبال جوانان از مسابقات قرآنی مدهامتان بی نظیر است

 

 

حجت الاسلام افشین کلات پور با اشاره به استقبال خوب کانون ها از مسابقات قرآنی مدهامتان در استان ،گفت: انتخاب آیه «مُدْهَامَّتَانِ: كه از [شدت] سبزى سيه‏ گون مى ‏نمايد» (الرحمن: 64) توانسته موجب ماندگاری نام این جشنواه در ذهن شرکت کنندگان در آن و همچنین تلاوت یک آیه قرآنی توسط آنان از این طریق شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری از جشنواره قرآنی «مدهامّتان» استقبال خوبی کردند و برگزاری این مسابقات در راستای ایجاد فضای رقابتی در تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد اقبال بود و بارزترین ویژگی آن را می‌توان محدودیت سنی۸ تا ۳۰ سال و مسجد محور بودن آن دانست.

 

 

وی با اشاره به برگزاری رویداد فهما ۱۴۰۰ ،خاطر نشان کرد: در رویداد فهما کانون ها و اعضای آنها با ثبت برنامه ها و فعالیت های روزانه کانون ها در یک رقابت سالم شرکت کردند و خوشبختانه استان کرمانشاه در این رویداد رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و هنری با جدیت در دستور کار ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد و در همین راستا موافقت اصولی برای ایجاد سینما  گرفته شده و پیگیر کارهای مقدماتی آن هستیم و امیدواریم به زودی  همین سالن جلسات ستاد هماهنگی کانونهای مساجد را به سینما تبدیل کنیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند در این محیط فیلم های خوب دیده و هزینه های سنگین سینما رفتن را متحمل نشوند.

*باید مساجد به کارکرد اصلی خود بازگردند

 

 

در ادامه مراسم علی صفدری گفت: مساجد سکوی پرتاب به سمت قله های معرفت، اخلاق، انسانیت هستند و اگر قرار باشد اتفاق ماندگاری در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه رخ دهد، باید محور آن مساجد باشد و در همین راستا همه باید تلاش کنیم تا مساجد به کارکرد اصلی خود بازگردند و متولیان مساجد در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود:در گذشته محور اصلی تمام برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی کشور مساجد بودند، اما متاسفانه این مراکز نورانی امروزه از کارکرد اصلی خود فاصله گرفته اند.

 

 

وی  خاطر نشان کرد: امام جماعت، هیات امنا، کانون های فرهنگی هنری مساجد و بعضا پایگاه های بسیج محورها و متولیان اصلی امورات مسجد هستندکه دراین میان این کانون های مساجد هستند که می توانند با توجه به وظایفی که برعهده دارند، روح و انرژی را به مساجد برگردانند.

 

در پایان این مراسم برگزیدگان پانزدهمین جشنواره مدهامتان به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.

 

در بخش حفظ کل امیرحسین امری و میلاد عباسی،در بخش قرائت ترتیل بالای ۱۶​ سال در بخش برادران صلاح الدین فتاحی، رسول عزیزی، مبین سلطانی و محمد فتاحی و در بخش خواهران نرگس آقایی، مریم براتی، و مهسا مراتی، در بخش قرائت ترتیل زیر۱۶ سال  علیرضا مختاری، پرهام حاجی علیانی ، علیرضا نوروزیان ، فاطمه شهرستانی، یگانه رضایی و بشری عظیمی ،در بخش قرائت تحقیق هم در بخش برادران رضا رحمانی، علی بهرامیان و حسین کرمی راد و در بخش خواهران فرنوش زنگیشه و سیده فاطمه حسینی کیا منتخب شدند.

 

همچنین،در بخش قرائت تقلیدی حسین گلچین، عباس پیری و پارسا عبدی ، بخش مکبری  امیرعلی وحیدی نیا و محمدصدرا یاوری و امیررضا جعفری، در بخش اذان علی فخاری، فرشاد جهانگیری و حسین قبادی ،در بخش قرائت نماز این جشنواره نیز در بخش برادران امیر محمد پناهی، امیرحسین احمدی و امیر محمد طهماسبی و در بخش خواهران نیز محیا خسروی، زهرا فلاحی و یگانه کلهری برگزیده شدند.

 

گفتنی است،در بخش استعدادیابی  جشنواره محمدیزدان زمانی اصل، محمدرضا نجفی و پرهام سلگی ،در بخش حفظ جزء سی در بخش برادران محمدرضا صیدی و سالار فتاحی و در بخش خواهران فاطمه حدودی، ستایش گل نظری و پانیذ نیازی فر  و در بخش مفاهیم جشنواره هم محمد قاسمی و مهران عینی کیونانی برگزیده این دوره جشنواره شدند.

کد خبر 1184116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha