اجرای فعالیتهای فرهنگی در بستر مساجد/ از مغفول ماندن کارکردهای مسجد جلوگیری کنیم

ثقتی احیاء کانون‌ها و اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری در بستر مساجد را خواستار شد و گفت: باید از مغفول ماندن مساجد جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (پنج‌شنبه،۱۹ خرداد) در دیدار با اعضای شورای شهر رشت اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر خانه همه اندیشه‌ها و افکار است و از این حیث مرکز ثقل محسوب می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نکته نظرات و مصاحبه‌های اعضای شورا را مطالعه می‌کند عنوان کرد: این دوره شورای شهر رشت واقعا دغدغه فرهنگی دارند و این نگاه برای ما در اداره کل ارشاد اسلامی غنیمت است. 

 

ثقتی تغییر و اصلاح ساختار فرهنگ و هنر استان گیلان با رویکرد انقلابی را هدف و اولویت اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواند و تصریح کرد: دغدغه ما این است که همه گرایش ها و نظرات را در کنار هم گرد آوریم و‌بر همین اساس رصدخانه فرهنگی رشت بهره‌برداری می‌شود.

 

وی تعمیق ارتباطات شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و حضور جدی‌تر در حوزه فرهنگ و هنر را خواستار شد و ابراز داشت: باور ما این است که اگر این اصلاحات انجام شود ساختاری ایجاد می‌گردد که همه می‌توانند به آن تکیه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان راه‌اندازی تالار مرکزی رشت را نتیجه رایزنی خوب این نهاد و شورای شهر دانست و اذعان کرد: شورای شهر و شهرداری رشت در برنامه‌های برگزار شده در تالار مرکزی هم حضور فعالی داشتند و این امر بسیار برای ما دلگرم کننده است.

 

ثقتی یادآور شد:‌ تدوین پیش‌نویس سند جامع همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شورای شهر با سرفصل‌های خاص از جمله موضوعاتی است که بر روی آن تاکید ویژه داریم زیرا با این کار راه برون رفت از مشکلات حوزه مدیریت شهری با ارائه‌ی نسخه فرهنگی ممکن می‌شود. 

 

وی ادامه داد: در مهر ماه امسال رویای چهل ساله تئاتری های رشت و استان گیلان با راه‌اندازی مرکز تئاتر شهر رشت در مجموعه فرهنگی و هنری سردار جنگل رشت برآورده می‌شود و کلید این مجموعه هم طی مراسمی به رئیس انجمن نمایش خواهیم داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: اخیرا نیز تلاش کردیم مجتمع خاتم الانبیا را از فضای اداری خارج کنیم و قصد داریم این فضا را تماما در اختیار مجموعه‌های فرهنگی و هنری و ادبی قرار دهیم.

 

ثقتی در ادامه اذعان کرد: معماری خانه آوانسیان مربوط به ۱۲۰ سال پیش است و امیدواریم با حمایت شورای شهر بتوانیم این مکان را به خانه انجمن مفاخر گیلان تبدیل کنیم و در راستای مرمت و بازسازی آن هم با چند خیر فرهنگی و هم برای سرمایه‌گذاری صحبت‌هایی انجام دادیم.

 

وی برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در گیلان را اتفاقی مهم ذکر کرد و گفت: تا به حال این همه برنامه برای این شخصیت بزرگ برگزار نشده زیرا در همین کنگره برپایی چهار اجلاسیه در برج میلاد، عراق، قم و تالار مرکزی شهر رشت پیش‌بینی شده است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تشکیل ارکستر سمفونی ۱۲۰ نفره را از دیگر بخش‌های مهم کنگره بین‌المللی میرزا خواند و ابراز داشت: کنگره ملی شعر، تئاتر خیابانی، ایجاد مقبره فرهنگی میرزا کوچک در سلیمانداراب و تألیف بیش از ۴۰ عنوان کتاب از دیگر بخش‌های مهم این کنگره محسوب می‌شوند و امیدواریم شورا و شهرداری هم در این زمینه به ما کمک کنند.

 

ثقتی تجلیل از مفاخر با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد و شورای شهر را هم اثرگذار دانست و اظهار داشت: هفته فرهنگ و هنر شهر رشت هم قرار است بعد از سالها و با همکاری شورا برگزار شود و این محفل هیچ تناقضی با روز رشت ندارد. 

 

وی با بیان اینکه باید از مغفول ماندن مساجد جلوگیری به عمل آوریم از تاکید دولت روی اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری در بستر مساجد سخن گفت و تصریح کرد: ۹۵۳ کانون فرهنگی در گیلان داریم و ‌۸۰ درصد آنها متاسفانه رها شده‌اند و قصد داریم در این حوزه هم ورود کنیم و بودجه خوبی هم برای مساجد و کانونها قرار دادیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان احیای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را لازم و ضروری ذکر کرد و یادآور شد: باید از توان و ظرفیت مساجد با استفاده از امامان جماعت فعال بیشتر از اینها بهره ببریم و این امر را به سمع و نظر نماینده ولی فقیه در استان گیلان هم رسانده‌ایم.

 

ثقتی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی می‌توانیم از عوامل تولید فیلم میرزا کوچک و بازیگران آن هم دعوت کنیم که این امر هم بدون شک با همکاری متقابل شورای شهر و ارشاد اسلامی زودتر و بهتر محقق می‌شود.

کد خبر 1184119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha