یکی از مظاهر مردمی بودن دولت سیزدهم، سفرهای استانی است

عبدالملکی گفت: افزایش منابع مالی را یکی از اهرم‌های حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار می‌گیرد که کم‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حجت‌ الله عبدالملکی» امروز (پنج شنبه ۱۹ خرداد) در نشست شورای اداری شهرستان کیار به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دولت سیزدهم، دولت مردمی است و یکی از مظاهر این مردمی بودن، سفرهای استانی است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش می‌کند اقتصاد را هم مردمی اداره کند، تصریح کرد: اقتصاد مردمی دارای ۲ بعد رفاه و تولید است که در حوزه رفاه تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم با تاکید بر اقشار متوسط و کم‌درآمد در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: افزایش ۵۷ درصدی و به عبارتی ۵۳ درصدی حقوق کارگران مصوبه شورای عالی کار از مهمترین اقداماتی است که در راستای افزایش رفاه مردم اجرا شده است که این اقدام هم مردمی انجام گرفت و اغلب کارفرمایان آن را اعمال کردند و افزایش بی‌سابقه بعد از ۲۳ سال حقوق شکاف طبقانی را کاهش داده است.

 

عبدالملکی مردمی‌ کردن یارانه‌ها را از دیگر اقدامات دولت برای اداره مردمی اقتصاد عنوان کرد و گفت: یارانه‌ها پس از اجرای این برنامه به جای اختصاص به قاچاقچیان، دلالان و تولیدکنندگان و مصرف‌‍کنندگان خارجی با تمرکز بر دهک‌های پایین‌تر به مردم می‌رسد.

 

وی سومین اقدام در مردمی کردن اقتصاد را افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر دانست و گفت: ۷۵ درصد بازنشستگان کشور حداقلی‌بگیر هستند و این افزایش حقوق نقش بسزایی در بهبود رفاه حال بازنشستگان دارد و حقوق خردادماه با اعمال افزایش حقوق واریز می‌شود که این افزایش حقوق بیش از نرخ تورم است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بعد دوم اقتصاد مردمی که مسئله تولید است اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۱ شکل گرفته است که تسهیل و بهبود فضای کسب و کار از جمله این برنامه‌هاست و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ فقره مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی صادر شده است.

 

عبدالملکی با تاکید بر اینکه تقویت بازار با تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی شکل گرفته است، اظهار داشت: تجارت ما با کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان رشد قابل توجهی پیدا کرده به طوری که صادرات به این کشور چهار برابر شده است و بازار خوبی با دیپلماسی فعال دولت شکل گرفته است و صادرات غیرنفتی استان در ۲ ماهه نخست سال رشد خوبی پیدا کرده و تجارت خوبی با کشورهای همسایه شکل گرفته است.

 

وی تخفیف مالیات در بودجه ۱۴۰۱ را از دیگر راهکارهای دولت برای حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تخفیف مالیات پنج درصد افزایش یافته است و دریافت مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده است و این اقدامات نشان می‌دهد که در سال جاری در حوزه رشد اقتصادی و رفاهی، کشور در وضعیت بهتری قرار گیرد.

 

نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان کیار این استان، تصریح کرد: بخشی از مطالبات مردم و مسئولان محلی در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه مصوبات در اجرای برنامه‌ها سهم ۲۰ درصدی دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پیگیری مسئولان محلی سهم ۸۰ درصدی دارد از همین رو انتظار می‌رود پس از تصویب برنامه‌ها برای شهرستان کیار مسئولان محلی با اقدام و مدیریت مناسب بتوانند این برنامه‌ها را اجرایی کنند.

 

کد خبر 1184135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha