استفاده از ورزشگاه «حافظیه» شیراز به عنوان یک محور گردشگری و صنایع دستی

قادری گفت: در صورت جابجایی ورزشگاه «حافظیه» می توان از سالن‌ ها و تالار‌های ورزشگاه برای ایجاد یک محدوده فرهنگی و گردشگری و ایجاد زمینه و فرصت فعالیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و گردشگری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جعفر قادری»، امروز (پنج شنبه 19 خرداد) در مراسم پاسداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز که در آرامگاه سعدی برگزار شد، گفت: قوانین حمایت از بافت‌ های تاریخی و فرهنگی، حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و حمایت از بافت‌های فرسوده با هدف حمایت از صنایع دستی و گردشگری تدوین شده اند.

نماینده مردم شهرستان ‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون حمایت از استادکاران صنایع دستی، بخشی از قوانین در دست اصلاح است که انجام اقدامات لازم در آن می تواند در رفع دغدغه‌ های بیمه و مسائل مالی فعالان این حوزه نتایج مطلوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این طرح برای ضمانت پیش بینی هایی شده و واجدین شرایط دریافت تسهیلات می ‌توانند تمام دارای‌های مادی و غیر مادی مانند زمین و املاک را به عنوان وثیقه ارائه کنند.

قادری اعلام کرد: در طرح دیگر صندوق ‌های تضمین با مشارکت میراث فرهنگی ۴۹ درصد توسط سازمان میراث فرهنگی تقبل می شود و رتبه ‌بندی هنرمندان نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه ‌هایی نیاز به دریافت مجوز، دستگاه ‌های اجرایی ذیربط مکلف به صدور مجوزها ظرف سه ماه هستند و برای ایجاد شهرک‌ه ای گردشگری و صنایع دستی در کنار شهرک‌ های صنعتی در حریم شهرها در تلاش هستیم.

قادری گفت: محوطه اطراف مرکز اسناد و کتابخانه ملی یک محور گردشگری است و در صورت جابجایی ورزشگاه «حافظیه» می توان از سالن‌ ها و تالار‌های ورزشگاه برای ایجاد یک محدوده فرهنگی و گردشگری و ایجاد زمینه و فرصت فعالیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و گردشگری استفاده کرد.

کد خبر 1184136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha