اجتماع امام رضایی‌های منطقه ۱۴ تهران برگزار شد

همزمان با ایام ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، جشن بزرگی با عنوان «اجتماع امام رضایی‌های منطقه ۱۴ تهران» در ورزشگاه آیت الله سعیدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با ایام ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، جشن بزرگی با عنوان «اجتماع امام رضایی‌های منطقه ۱۴ تهران» به همت کانون های خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران در ورزشگاه آیت الله سعیدی برگزار شد.


 
اجتماع بزرگ امام رضایی های دارالمومنین تهران همراه با جشن باشکوه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) و با حضور بیش از ۴ هزار نفر از مردم مومن و ولایی منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

خادمان کاروان زیرسایه خورشید و خادمیاران و یاوران رضوی در این اجتماع معنوی و باشکوه حضور داشتند و پرچم متبرک حم مطهر رضوی را برای تبرک آورده بودند. جشن میلاد حضرت ثامن الحج (ع) با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد.

حضور کودکان و نوجوانان مشتاق در کنار خانواده هایشان برای شرکت در جشن اشکوه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) و گرامیداشت دهه کرامت چشم نواز بود. نسلی که ادامه دهنده شهدا و ایثارگران خواهند بود و همانند پدران و مادران انقلابی خویش در دفاع از حریم ولایت و کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران، با تمام وجود ایستاده اند.

 

در ادامه مراسم سرود سلام فرمانده با حضور فرزندان برومند دهه هشتادی و دهه نودی قرائت شد که با همراهی و هنوایی تمام حاضران در مراسم و شوری مثال زدنی اجرا شد.

 

براساس گزارش خبرنگار گروه قران و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «محمود ریاضت» به عنوان سخنران مراسم از حضور پرشور مردم منطقه ۱۴ در جشن اشکوه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) و گرامیداشت دهه کرامت تشکر کرد و گفت: معرفت به امام رضا(ع) امری بسیار مهم و ضروری است. 

خطیب دینی با اشاره به حدیث سلسله الذهب، افزود: امام رضا (ع) در حدیث «سلسلة الذهب» که از جمله مشهورترین احادیث می باشد؛ به شكل روایی از یكایك پدران معصوم خود نقل نمودند كه «خدا فرمود: "لا اله الا الله" دژ من است و هر كه در آن دژ داخل شود از عذاب من ایمن است» و سپس امام اینگونه فرمودند كه «این حدیث شرط هایی دارد كه من یكی از شرط های آن هستم». امام رضا(ع) با این خطبه، خودشان شرط ورود به حصن اهل بیت (ع) را معرفی کردند.

 

حجت الایلام والمسلمین ریاضت درخصوص اهمیت زیارت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد:  علی بن مهزیار می گوید به امام جواد (ع) عرض کردم آیا زیارت حضرت رضا(ع) فضیلت بیشتری دارد یا زیارت امام حسین(ع)؟ حضرت فرمود: «زیارت قبر پدرم با فضیلت تر است؛ زیرا همه مردم به زیارت امام حسین می روند، اما قبر پدرم را تنها شیعیان خاص زیارت می کنند». آن حضرت زائران و مجاوران فراوانی دارند لیکن تنها زایرانی که آن حضرت به به عنوان امام و ولی خود زیارت می کنند، شیعیان اثنی عشری هستند.

 

وی گفت: روز 23 ذی القعده روزی بسیار شریف و روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) از دور و نزدیک است که از خداوند متعال توفیق زیارت آن حضرت در این روز گرامی را برای همه این جمع، مسالت می نمایم.

در ادامه جشن باشکوه ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) بیانیه ای در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) با تولید و اکران فیلم ضد اسلامی و ایرانی عنکبوت مقدس و برگزیده شدن آن در جشنوار کن که سالهاست با اهداف سیاسی و تحت فشار لابی های صهیونیستی مایه شرم و خفت کشورهای تولید کننده آن است  توسط «مصطفی حبیبی» دبیر ستاد دهه کرامت منطقه ۱۴ قرائت شد و خادمیاران و یاوران در کانون های خدمت رضوی منطقه به همراه ساکنان منطقه با قلب هایی همراه با خشم، محکومیت این اقدام موهوم را، اعلان داشتند.

 

مولودی خوانی و سرود خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کربلایی موسی رضایی و کربلایی سید امیر حاج احمدی و همچنین سرود خوانی گروه سرود بچه های حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود

پایان بخش مراسم، انجام قرعه کشی و اهدای هدایایی به رسم یادبود به چهار نفر از حضار که شامل یک جلد نفیس کلام الله مجید متبرک به حرم امام رضا(ع) و همچنین یک قطعه اسکناس متبرک داخل ضریح حضرتی بود که توسط دبیر ستاد کرامت رضوی استان تهران و دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران علیرضا جانه، تقدیم شد.

 

گفتنی است، مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) منطقه ۱۴ در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۷۰۰ شهید و ۱۱ شهید مدافع حرم تقدیم کرده اند.

 

 

 

 


 

کد خبر 1184146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha