فنآوری نانو به صورت گسترده در بخش کشاورزی به کار‌گیری می‌شود

اسکندری گفت: فناوری نانو با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه در استان به صورت گسترده در تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی به کار گیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عصر پنج شنبه 19 خرداد ماه در جلسه کمیته راهبردی فنآوری نانو که با حضور روسای دانشگاه‌های کردستان و آزاد اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان استان، معاونین ومدیران سازمان و محققان و کارشناسان بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: فناوری نانو باید مثل تمام صنایع دیگر در بخش کشاورزی هم به کار گیری شود و در جهت اقتصادی کردن کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، پایداری در تولید و بهبود معیشت کشاورزان به کمک بخش کشاورزی بیاید.

 

 

وی با تاکید بر اینکه ورود فنآوری نانو به بخش کشاورزی در استان یک کار جدید و کاملا دانش بنیان است، تصریح کرد: باید این مهم با همراهی و همفکری مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان آشنا به این علم، در بخش کشاورزی توسعه یابد.

 

 

اسکندری اذعان کرد: فناوری نانو باید به عنوان یک دانش بومی در استان به کارگیری شود و در صدد رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه تنش‌های آب و هوایی اخیر و تولید محصولات استراتژیک باشد.

 

 

وی ترویج و اشاعه فناوری نانو در بخش کشاورزی را از دیگر اهداف اولیه توسعه این دانش در استان دانست و افزود: باید این فنآوری در تمام بخش‌های کشاورزی از دام و طیور گرفته تا زراعت و باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش ورود پیدا کند و راهکارهای اساسی برای تولید محصول سالم و باکیفیت ارائه کند.

 

 

گفتنی است؛ کلمه نانو طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود و در معنای کلمه به معنای یک میلیاردم است، فناوری نانو در واقع دانش استفاده از ذرات بسیار کوچک است که سبب رفع مشکلات در بخش کشاورزی می‌شود.

کد خبر 1184166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha