آژانس بین المللی انرژی اتمی در چنبره نظامات سلطه است/ ایران حسن نیت خودش را ثابت کرده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در چنبره نظامات سلطه است،گفت: جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خودش را در طول این سالها هم به آژانس و هم همه اعضا ثابت کرده است.

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی،گفت: متاسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در چنبره نظامات سلطه و با یک رویکرد غیرفنی و سیاسی برمبنای خواست و اراده آمریکایی ها تصمیم شتاب زده گرفته است .

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی از وظایف اصلی و ماموریتی که برایش تعریف شده است فاصله گرفته است و همین باعث شده است که به یک سازمان صرفا سیاسی تنزل پیدا کند و فقط در اختیار اروپایی ها و آمریکایی ها باشد .برای سازمانی که در راستای اهداف بلندی که ایجاد شده است و امروز به این سطح تنزل پیدا کرده است متاسفیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خودش را در طول این سالها هم به آژانس و هم همه اعضا ثابت کرده است دنیا تایید می کند که ایران اسلامی پایبند به توافقات و تعهدات خودش بوده است و این مشی وابسته بودن آژانس به این کشورها به این منتهی شده است که سالها ارتباطات سازنده ایران با آژانس نادیده گرفته شود و دست به تصویب قطعنامه ای با زور و تهدید و اصرار آمریکایی ها بزنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بواسطه تعاملاتی که در این مدت با آژانس داشت و ما به ازای آن رفتار مثبتی را مشاهده نکرد بلکه رفتار غیرسازنده ای را دید قطعا این را حق خودش می داند که اقدامات هوشمندانه و قاطعانه خودش را به اجرا بگذارد. ما محدودیت برای دوربین های فراپادمانی را اجرایی کردیم و در ادامه  نصب سانتریفوژهای نسل جدید را مبتنی بر نیاز جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت .

وی گفت: اگر قرار باشد آژانس از این رفتار خودش دست برندارد حتما ظرفیت ها و ابزارهای قاطع تر در اختیار ایران اسلامی است و بدون شک براساس رویکرد هوشمندانه مراحل بعدی را نیز به اجرا می گذارد.


عزیزی در مورد تاثیر این قطعنامه بر روند مذاکرات گفت: در موضوع مذاکرات همان رویکرد سیاسی که بر آژانس حاکم است بر مذاکرات هم حاکم است و مذاکرات نیز نیازمند تصمیم گیری اروپایی ها و آمریکایی ها بود که قدرت این تصمیم گیری را نداشتند و ندارند، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران براساس منافع ملی و راهبردهای که در مذاکرات هسته ای برای خودش ترسیم کرده است حرکت می کند و به هیچ وجه از منافع ملی عقب نشینی ندارد و نخواهد داشت و مر قانون اقدام راهبردی اجرایی می شود .

 

وی تاکید کرد: اگر طرف های مذاکره قادر باشند که تصمیم درست بگیرند ،منافع ملت ایران را تامین کنند ،لغو تحریم ها را در مذاکرات ببینند، تضمین کافی برای پرهیز از بدعهدی بدهند و در مقام عمل ما مشاهده کنیم که اقدامات طرف مقابل سازنده است چون دارای گفتمان منطق و استدلال قوی هستیم مطمئنا  ابایی از مذاکره و گفت وگو نخواهیم  داشت..

کد خبر 1184203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha