اهل سنت ، محبت و احترام به اهل‌بیت را جزو لاینفک دین می دانند

ماموستا قادری،گفت: ما اهل سنت و جماعت بخصوص پیروان امام شافعی (علیه‌الرحمه) که خود از اهل‌بیت و هاشمی بوده، محبت و احترام به اهل‌بیت را جزو لاینفک دین می‌دانیم و اسامی اهل‌بیت را در خانواده‌های خود جزو برکات تلقی کرده‌ایم و می‌کنیم.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به احترام  به اهل بیت ،گفت: قطعاً مردم ما محب اهل‌بیت هستند ولی شیوۀ ابراز محبت و برخورد با اهل‌بیت مقداری با آقایان اهل تشیع متفاوت است.

 

امام جمعه پاوه ، افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرمایند: «أُخلُفوني في اهل‌بیتي» بعد از من اهل‌بیتم را به‌عنوان جانشینان من احترام و تکریم و از آنان دفاع کنید و امام بزرگوار ما شافعی می‌فرماید: «یا اهل‌بیت رسول‌الله حبکمُ فرضٌ من اللهِ في القُرآنِ انزلَ یَکفیکُم مِنْ عظیم الفخر أنَّکمُ من لم یُصلِّ عَلیکم لا صلاةَ لَهُ» ای اهل‌بیت رسول خدا (ص) محبت شما بر گردن امت رسول‌الله (ص) فرض است همچنان که قرآن کریم براین اصل تصریح فرموده است. اگر کسی که پیرو مذهب امام شافعی است در نمازش نگوید اللهم صل علی محمد و علی آله یعنی بعد از محمد (ص) آل بیت را ذکر نکند و آله نگوید نماز وی باطل است.

 

وی خاطر نشان کرد: طریقت عرفانی نقشبندیه به نام مولانا خالد کورد شهرزوری در سال ۱۲۲۲ هجری قمری، ۲۲۱ سال پیش از سلیمانیۀ عراق قصد زیارت شیخ عبدالله دهلی را در هندوستان کرده و یک سال در راه بوده تا به دهلی رسیده و یک سال هم در خدمت شیخ عبدالله تلمذ کرده و یک سال برگشته مجموعاً ۳ سال از سلیمانیه دور بوده است و  ایشان درراه حرکت به دهلی از طریق بوکان و زنجان و قزوین و ری به مشهد می‌رسد و به زیارت امام هشتم (ع) می‌رود وقتی بارگاه را می‌بیند دچار حالات عرفانی می‌شود و حدود ۶۰ بیت شعر می‌سراید

 

 

ماموستا قادری تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) به ما امر به تکریم و احترام اهل‌بیت را فرموده است اما امروزه سیاست‌هایی که در دنیا و در مملکت ما حاکم است باکمال تأسف وضعیت را تغییر داده است. 

 

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد: اعتقاد من این است که ائمه اطهار (ع) در هر زمان و عصری بهترین محور برای ایجاد وحدت بین مسلمین هستند و ما اهل سنت به ویژه کسانی که از نظر فقهی پیرو امام شافعی هستیم نسبت به اهل بیت (ع) محبت خاصی داریم .

 

کد خبر 1184229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha