پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید/ برنامه ها بر اساس عبودیت خداوند تنظیم شود

آیت الله عبادی بر ضرورت شناخت امام و حجت الهی در هر عصر تأکید کرد و گفت: بر اساس حدیث سلسله الذهب اعتقاد و پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۰ خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» ای مردم! بگویید: لا إله إلا الله تا رستگار شوید.» و این دعوت همه انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خود انسان باید در جهت پرورش و بالفعل کردن استعدادهای انسانیت اش  تلاش کند، افزود: به همان میزانی که همه خلقت(سخت افزار) برای خدمت به انسان آفریده شده است نرم افزار خلقت که دین و عبودیت است نیز براساس نیاز بشر است نه خدا. 

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه حقیقت دین قله کمال انسان است، تصریح کرد: کسانی که اهلیت ندارد اما در مسائل دین دخالت می کنند مانند وهابیت از برنامه های استعماری است.

 

وی ادامه داد: نشانی شخصی که در راه توحید و مسیر تقوا و عبودیت حرکت می کند این است که هر جایی خداوند حرام و ممنوع فرموده، ورود پیدا نمی کند و با رعایت باید و نبایدها دین خدا عمل می کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر چیزی در چارچوب دین خوب است اما افراط و تفریط مناسب نیست، افزود: هر انسانی برای رشد سرمایه حیات خود  باید بر نقشه راهی که پیامبران دادند تمام‌ رفتارش تنظیم شود و این راه کمال و رستگاری است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی هم باید بر اساس نقشه راه توحید و عبودیت خدا باشد، گفت: رشد و‌ کمال جامعه در مسائل مختلف حکومتی، سیاسی، اقتصادی و ... وقتی تحقق پیدا می کند که امور بر اساس نقشه راه توحیدی تنظیم شود. 

 

وی به حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: نقشه راه انسان از طریق فرمول عبودیت است منتهی حضرت پس از بیان حدیث سلسلة الذهب و در حالی که نویسندگان قلم های خود را کنار گذاشته بودند، ناگهان سرمبارک خویش را از کجاوه بیرون آوردند و فرمودند: «بشرطها و شروطها و انا من شروطها»، یعنی صرف اینکه موحد باشید و به توحید الهی اعتقاد داشته باشید، کافی نیست و باید به ولایت ما نیز اعتقاد داشته باشید.

 

امام جمعه بیرجند با تبیین جایگاه ولایت و امامت در دین، تصریح کرد: بر اساس حدیث سلسله الذهب اعتقاد و پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید است.

 

به گفته وی در روایات اسلامی، تحقق عینی توحید در جامعه بر ضرورت شناخت امام و حجت الهی در هر عصر، تأکید شده و نشناختن امام هر زمان برابر با مرگ در حال کفر و شرک دانسته‏‬ اند.

 

 


 

کد خبر 1184253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha