برگزاری دوره باز طراحی محصولات گلیم در آستارا

آب‌روشن از برگزاری دوره باز طراحی محصولات گلیم به صورت رایگان در آستارا خبر داد.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهاركرد: ترویج و آموزش محصولات متنوع گلیم‌ در شهرستانی که روستای ملی گلیم‌بافی«عنبران» در آن واقع شده است، با اصول و فنون جدید یکی از اهداف اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با بیان‌اینکه این شهرستان در حوزه  هنرهای سنتی و صنایع‌دستی دارای صنعتگران توانمند در رشته‌های مختلف است، افزود: بازطراحی گلیم باعث ترویج و تنوع محصولات تولیدی جدید می‌شود.

 

وی از برگزاری دوره باز طراحی محصولات گلیم به صورت رایگان و محدود در بندر آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: دوره باز طراحی محصولات گلیم به مناسبت هفته هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

 

آب‌روشن با اشاره به اینکه علاقه‌‎مندان و فعالین حوزه صنایع‌دستی برای شرکت در دوره می‌توانند با شماره تماس ۷-۰۱۳۳۳۶۴۸۴۵۶ داخلی ۱۴۳ از ساعت ۸ الی ۱۴ تماس حاصل کنند، گفت: دوره آموزش تخصصی باز طراحی محصولات گلیم از ۲۵ خرداد آغاز و به شرکت‌کنندگان گواهینامه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعطاء می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان رشته‌های صنایع دستی، خاطرنشان‌کرد: مسئولین برای اهدای جوایز در مناسبت‌ها و برنامه‌های با خرید آثار هنرمندان از هنر و محصولات تولید داخلی از صنعتگران این حوزه حمایت کنند و گردشگران و مردم هنردوست نیز با خرید انواع هنرهای سنتی و صنایع‌دستی باب میل و سلیقه، خانه‌های خود را آراسته به تولیدات صنایع‌دستی کنند.

 

کد خبر 1184254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha