شاخص مردمی بودن مسئول عمل به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است/ پاسخ به تحرکات دشمن قاطع باشد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه شاخص مردمی بودن مسئول عمل به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است، گفت: امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگینی است، باید از مسئولین قدرشناسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز( خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه هشتاد و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد:  حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید خداوند از درون همه کس آگاه است و باطن همه انسانها را آزموده و از آن با خبر است، به هر چیزی احاطه دارد و بر همه اشيا غالب و پیروز است و به هر کاری قدرت دارد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست»  یادآور شد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید که آن کس که اهل عمل است، باید در مدتی که مهلت دارد عمل کند، پیش از آنکه اجلش فرا رسد و فرصت ها از دست برود و در ایام فراغتش پیش از آنکه گرفتار شود تلاش کند و در روزگار آسودگی، قبل از آنکه راه گلو بسته شود (و قدرت نفس نشین را از دست بدهد)، کوشش نماید و برای خویشتن و آینده اش چیزی آماده کند.

 

وی بیان کرد: حضرت امام علی(ع) می فرماید که انسان باید زاد و توشه ای از سرایی که باید از آن کوچ کند، برای سرای ابدی برگیرد، ای مردم خدا را خدا را در نظر آرید، در آنچه حفظ آن را درباره کتاب خود، از شما خواسته است و حقوقی را که نزد شما به ودیعت گذارده است؛ زیرا خداوند شما را بیهوده و عبث نیافریده است و در جهل و نابینایی رهاننموده است، بلکه وظایف شما را دقیق تعیین فرموده و اعمال شما را می داند و سرآمد عمرتان را مقرر داشته است.

 

امام جمعه چوار با اشاره به توصیه های پایانی رهبری به فعالان عرصه ی انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که نگذارید از انقلاب، هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند، امام روح این انقلاب است و نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند، نگذارید رده های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر بشوند،  دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید، نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد و از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید، نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به تلاش های دولت در راستای خدمت به مردم، گفت: امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه ي قدرشناسی وظیفه ی سنگینی است، باید از مسئولین قدرشناسی کرد.

 

وی افزود: بحث برسر پرونده هسته ای این روزها داغ شده است، دلیل آن هم بازیگری های رافایل گروسی مدیر کل آژانس است که گویا در این مرحله از تقسیم کار پنهان جبهه استکبار دارد، این بار گویا پس از نقش بازی کردن های پنهان رژیم صهیونیستی و رافايل گروسی، رو به بازی آشکار آورده اند و می خواهند در گذر از راهبرد«فشار حداکثری» به «مهار حداکثری» نقش های رسوای دیگری را به نمایش در آورند.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: البته چنانچه ایران بارها اعلام کرده است در دوره جدید و دولت کنونی، حاکمیت همه تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات رفع تحریمها ننهاده است و ضمن طی مسیر مذاکرات تا آخرین موقعیت ممكن، وجهه اصلی همت خود را خنثی سازی تحریم قرار داده است، طبیعی است در این مرحله هرگونه نقشه (رفتن پرونده ایران به شورای امنیت آمریکا و اروپا را پاسخ مناسب و متناسب و البته قاطع خواهد داد.

 

وی بیان کرد: در دولت گذشته ایران گامهای شش گانه کاهش تعهدات خود را - تاحدودی برداشت اینک دولت انقلابی و میدان و دیپلماسی هماهنگ ایران انقلابی سناریوهای مقابله و مواجهه با بازی های دشمن را آماده کرده و مستعد پاسخگویی جدی و قاطع فنی و حقوقی به تحرکات دشمنان خواهد بود.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم جعلی همواره با خطر فروپاشی و زوال مواجه بوده است، چرا که این رژیم طبیعی نبوده و به صورت مصنوعی با غصب سرزمین فلسطین شکل گرفته است، در سالهای اخیر مقامات صهیونیستی بارها به خطر فروپاشی این رژیم اذعان کرده اند. اما اکنون نوبت به نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسیده که به صورت آشکارا از فروپاشی سخن بگوید.

 

امام جمعه چوار بیان داشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به شهرک نشینیان گفت: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایطی بی سابقه است که به فروپاشی نزدیک می شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است.» نفتالی بنت اضافه کرد، پیشتر، کشور(رژیم جعلی ما دو بار به علت جنگ های داخلی اول زمانی که عمر آن ۸۰ سال بود، تجزيه شد و در جنگ داخلی دوم زمانی که این سرزمین ۷۷ ساله بود، از هم پاشید.

 

وی ابراز کرد: ما اکنون در دوره سوم به سر می بریم و به دهه هشتم نزدیک می شویم، همه ما در برابر یک آزمون واقعی قرار داریم. آیا می توانیم کشورمان را حفظ کنیم؟» وی همچنین با اشاره به هرج و مرج، انتخابات مکرر، فلج شدن کابینه در اراضی اشغالی در سالهای گذشته، افزود که این رژیم به یکی از سخت ترین لحظه های انحطاط خود رسیده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به میلاد مسعود امام رضا(ع)، گفت: یکی از خادمان حضرت می گوید: روش حضرت رضا عليه السلام این بود که تمامی کارگزاران و خدمتکاران خویش را از صغیر و کبیر گرد خود جمع می کرد و برای آنان سخن می گفت و با آنان گفتگو می نمود و انس می گرفت و هم صحبت می شد و روش آن حضرت در هنگام صرف غذا این بود که همه را سر يك سفره می خواند، و کسی را فرو نمی گذاشت.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: در حکومت دینی برای سنجش مردمی بودن، شاخص هایی وجود دارد اولین شاخص عمل کردن به سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) است در زمینه توجه به محرومین و مستضعفین جامعه است: «سیره  پیغمبر(ص) این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمیتی نمی داد.

 

 

 

کد خبر 1184277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha