مواظب باشیم غرب پرستان در کشور دوباره نفوذ نکنند/ حاکم شدن سبک زندگی غربی توطئه نرم دشمن است

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه مواظب باشیم غرب پرستان در کشور دوباره نفوذ نکنند، گفت: حاکم شدن سبک زندگی غربی توطئه نرم دشمن است و باید مواظب این خطر جدی باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: شرایط فعلی کشور اقتضای بیشتری برای مردمی بودن مسئولین دارد؛ امروز بیشتر باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

 

وی افزود: نگاه از بالا به پایین و خود را بالاتر از مردم دانستن و تکبر و بدرفتاری کردن با مردم دور از شأن مسئول ایرانی است؛ وقتی در مسائل اقتصادی نیاز به همراهی مردم داریم و در مسائل نظامی و امنیتی نیاز به کمک مردم داریم و در مسائل سازندگی کشور تکیه به مردم داریم، پس باید خدمت به این مردم را مضاعف کنیم.

 

امام جمعه دماوند با اشاره به مشکلات موجود و وظیفه مسئولان در این رابطه گفت: شنیدن گلایه های مردم و گوش دادن به انتقادات و پیشنهادات مردمی نباید گوش مسئولان را آزار دهد، بلکه باید از حرف مردم استقبال کند و با جان و دل بپذیرند.

 

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: برگزاری ملاقات های مردمی و برپایی میز خدمت در نمازهای جمعه و حضور در مساجد برای پرسش و پاسخ، هم مصداق جهاد تبیین است و هم سرعت خدمت‌رسانی را بالا می‌برد.

 

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم در این روزها افزایش قیمت ها در اجناسی است که قرار نبود گران شود؛ گران شدن اقلام مختلف مصرفی مردم و تورم روزانه با افزایش حقوق و دستمزد تناسب ندارد و توانایی خرید مردم کاهش زیادی پیدا کرده است.

 

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: حقوق حداقلی برخی افراد ضعیف کفاف پرداخت اجاره مسکن و خوراک و پوشاک آنها را نمی‌دهد؛ دولت سیزدهم باید مراقب باشد جراحی اقتصادی حذف ارز ترجیحی به قیمت گزاف فشار مضاعف به اقشار ضعیف تمام نشود.

 

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی حذف ارز ترجیحی را بسیار لازم دانست و تأکید کرد: مردم توقع دارند مزایای حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها را روی سفره‌های خود ببینند نه فقط در کلام مسؤولان؛ البته ما می‌دانیم که حاکم شدن آثار مثبت حذف ارز ترجیحی نیاز به زمان لازم را دارد، اما برخی اقشار ضعیف، مشکلات اقتصادی روزانه دارند، باید به حال آنها فکری کرد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مثل امام خمینی(ره) همیشه تاکید دارند که کشور به بن بست نرسیده و راه برای حل مشکلات باز است، مسؤلین باید ثروت و امکانات کشور را با حکمت و تدبیر به خدمت مردم در آورند.

 

امام جمعه دماوند اظهار داشت: همه باید مواظب باشیم غرب پرستان در کشور دوباره نفوذ نکنند، حاکم شدن سبک زندگی غربی به‌جای سبک زندگی اسلامی، توطئه نرم دشمن است که ضربه سختی به ما خواهد زد.

 

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: وجود تعدادی خیانتکار زالو صفت در برخی ادارات که به نفع خود و به ضرر مردم کار می کنند چهره نظام را خدشه دار می کند، لازم است مردم آنها را معرفی کنند؛ باید فرزندان خود را برای پذیرش مسئولیت در آینده نزدیک تربیت کنیم، این کشور به مدیران متعهد و متخصص فراوانی نیاز دارد.

 

وی  در پایان در خصوص برجام و مذاکرات هسته ای عنوان کرد: غربی‌ها اگر می‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، باید عوامل صهیونیستی را بیرون بیندازند، آنها مخل و خرابکار هستند.

کد خبر 1184308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha