مساجد مأمن و جایگاه پرورش نوجوانان، فعالان فرهنگی و دانشجویان باشند

امام جمعه شهرستان قدس گفت: مساجد باید فعال شوند تا فضا و مأمنی برای پرورش نوجوانان، فعالان فرهنگی و دانشجویان بوده و برنامه داشته باشند و به تعلیم مسایل دینی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ذکر صلوات خاصه به مناسب میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: برای انتظار فرج امام زمان(عج) باید زمینه سازی کرد و بهترین کارها را انجام داد. 

 

وی گفت: عملیات اجرایی مرکز تخصصی سطح ۳ حوزه برادران در رشته امامت و مهدویت با همکاری علما و فضلای حوزه علمیه قم از امروز در شهرقدس آغاز شد.

 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل افزود: توصیه به گفتمان امامت و ولایت، بهترین توصیه به تقواست و عده‌ای اگر بخواهند یاد امام را تحریف کنند، اهداف انقلاب به سرانجام نمی‌رسد و نباید اجازه داد رگه های ارتجاع نفوذ کند. هرکس به فرهنگ منحط غربی وابستگی داشته باشد، عقب مانده است و باید به سمت تمدن نوین اسلامی پیش رفت.

 

وی ادامه داد: نباید اجازه داد جنگ روانی در جامعه ایجاد شود و تریبون داران و اصحاب قلم باید با جهاد تبیین مانع مواضع دشمن شوند، جنگ امروز در عرصه اقتصادی و رسانه‌ای است.

 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه اوقات فراغت در تابستان بسیار حساس است، گفت: مساجد باید فعال شوند تا فضایی برای پرورش نوجوانان، فعالان فرهنگی و دانشجویان باشد و از امور مساجد، تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری مطالبه کرده و برنامه داشته باشند و به تعلیم مسایل دینی بپردازند. 

 

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای از مسوولان که تابع رهبری نبودند، به بن بست رسیدند و دشمن در حال از بین بردن خدمات و فعالیت‌های مسوولانی است که با ولایت‌مداری خدمت به مردم می‌کنند و برای خنثی سازی توطئه‌های دشمن باید از مسوولان انقلابی حمایت کرد.

 

حجت الاسلام جوکار درخصوص اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: اهانت با پیامبر اکرم(ص) اهانت به تمام پیامبران الهی است و این حرمت شکنی‌ها موج جدید از ولایت‌مداری ایجاد می کند و مردم شهرقدس پس از اقامه نماز نسبت به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) و پیام اسلام(ص) در اجتماعی این اقدام را محکوم خواهند کرد.

 

وی ادام داد: قطعنامه شورای حکام تاثیر بر روند کشور نخواهد داشت و جمهوری اسلامی تحت هیچ فشاری قرار نخواهد گرفت و برای کار صلح آمیز کشور از هیچ اقدامی عقب نشینی نخواهد کرد. 

 

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به روز صنایع دستی گفت: باید نمایشگاه دایمی عرضه محصولات صنایع دستی دایر شود و مسوولان از تولید کنندگان صنایع دستی حمایت کنند. 

 

وی درخصوص مسئله کم آبی و مشکلات پیش روی این حوزه افزود: در بسیاری از محله‌های شهرستان قدس مشکل کمبود آب، نبود فاضلاب و فرسودگی شبکه وجود داشته و عدم تعامل درست مسوولان اداره آب با مردم، درخواست رسیدگی و اصلاح داشته و از مسوولان این اداره درخواست می‌شود ضمن شفاف سازی با مردم، صداقت داشته باشند و مردم نیز در صرفه جویی آب همکاری کنند. 

کد خبر 1184309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha