مردمی بودن سیره مستمر رهبران و حکومت های الهی است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: از مهمترین جلوه های مهربانی امام رئوف نوع رفتار ایشان با مردم می باشد و البته مردمی بودن سیره مستمر رهبران و حکومت های الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۰ خرداد ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، گفت: از مهمترین جلوه های مهربانی امام رئوف نوع رفتار ایشان با مردم می باشد و البته مردمی بودن سیره مستمر رهبران و حکومت های الهی است.

 
امام جمعه موقت آسمینون با بیان این مطلب که در تاریخ نمونه‌های متعددی از سیره مردم داری حضرت نقل شده است، ابراز کرد: برای سنجش مردمی بودن شاخصه هایی همچون عمل کردن به سیره اهل بیت (ع)، خادم و خدمتگزار مردم بودن، تکیه بر مردم و برقراری ارتباط نزدیک با آنها ملاک عمل است.
 
وی یادآور شد: جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکایی ها با ایران از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز شد که ترامپ یک سال پس از حضور در کاخ سفید و بعد از کلنجار رفتن با اعضای دولت و مشاورانش رسما دستور خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و تحریم هایی که به واسطه برجام لغو شده بود را مجدد بازگرداند.
 
حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: براساس نگاه آمریکایی‌ها، این فشار حداکثری است که موجب پدید آمدن تعامل و توافق می شود.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون ادامه داد: حتی آمریکایی‌ها به مقوله توافق با خودشان نیز در قالب دیپلماتیک و گفتگوی سیاسی نگاه نمی کنند بلکه آن را نتیجه فشار خود می دانند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد شکست سیاست فشار حداکثری این بود که آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاش‌های گسترده‌ای که داشتند و می‌خواستند ائتلاف منطقه‌ای، بین‌المللی و اجماع جهانی برای مقابله فعال با ایران را شکل دهند اما آن را به صورت ابتدایی در قالب ناتوی عربی مطرح کردند.
 
حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: هنگامی که منافع آمریکا در حوزه های مختلف و در سطح منطقه با چالش مواجه شد هیچ کدام از کشورهای منطقه علی رغم دریافت تسهیلات و حمایت سیاسی غرب و تسلیحات بسیار گرانقیمت حاضر نشدند در این ائتلاف علیه ایران اقدام کنند چرا که در واقع جرائت اقدام نداشتند.
 
امام جمعه موقت آسمینون اظهار کرد: در دولت بایدن نیز نتایج شکست کارزار فشار حداکثری بیشتر خود را نشان داد که نمونه بارز آن را می توان در افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و کشورهای غیر همجوار، عضویت ایران در اتحادیه های اقتصادی، انعقاد توافقات راهبردی رهایی تهران از بند نوسانات قیمت در داخل کشور ناشی از مذاکرات وین، عدم اتکا به صادرات نفت و تک محصولی یافت، ضمن این که در زمینه هسته‌ای نیز شاهد افزایش توان ایران هستیم.
 
وی عنوان کرد: این بار آمریکا و اروپا با بازی گردانی میدانی رژیم‌ صهیونیستی و بازیگری فعال گروسی به میدان آمدند و با ادعای قانع نشدن از پاسخ های ایران درباره برخی ابهامات، پرونده ایران را به شورای حکام بردند که این تقسیم کار آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی با میدان داری آژانس هسته ای است.
 
حجت الاسلام جعفری در خاتمه از حضور مردم ولایت مدار در مراسم ارتحال امام (ره) و اجرای سرود سلام فرمانده تشکر کرد.
کد خبر 1184317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha