نماز جمعه باید دانشگاه دائمی برای ترویج معارف دینی باشد

آیت الله عابدینی گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه و مخاطبان آنها این است که نکات جدیدی از قرآن و اهل بیت (ع) فرا گیرند و به مردم هم آموزش دهند و در واقع نماز جمعه باید دانشگاهی دائمی و یک کلاس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۰خرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمایشات بسیار مهمی را داشتند و یکی از نکاتی که ایشان فرمودند این بود که نگذارید انقلاب هویت زدایی شود، انقلاب ما انقلاب عدالت خواهی بوده و بر اساس ایمان، وحدت و انسجام ملی بوده و نگذارید انقلاب از ریشه های خود فاصله بگیرد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در این مراسم فرمودند نگذارید حضور امام (ره) در انقلاب ما کمرنگ شود و همچنین ایشان فرمودند نگذارید کشور به ارتجاع بازگردد و ارتجاع به معنی غربی شدن و غرب زدگی است.

 

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود داشتند این بود که از سرمایه ایمان مردم باید عمل صالح تولید شود و مردم ایمان و اعتقاد دارند و باید به آنها بگوییم در عمل هم با خدا باشند و این نکاتی که رهبری در فرمایشات خود داشتند باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در آستانه ولادت امام رضا (ع) هستیم  در حدیثی از این امام بزرگوار آمده است رحمت خدا شامل حال کسی است که امر ما را زنده کند و این فرمایش امام رضا (ع) یعنی همه درهای رحمت خداوند متعال به روی کسی باز می شود که می خواهد دین خدا زنده باشد و مساجد آباد شوند و وحدت و انسجام بین مسلمانان زیاد شود.

 

وی تأکید کرد: ما هم می خواهیم جزو کسانی باشیم که امر امام رضا (ع) را احیا می کنند بنابراین اینکه فقط به زیارت ایشان برویم که کار پسندیده ای است کافی نیست بلکه باید طبق فرمایش امام رضا بدانیم اهل بیت (ع) و امامان چه بیان فرموده اند و از ما چه می خواهند و نسبت به قرآن و نهج البلاغه شناخت داشته باشیم.

 

امام جمعه قزوین توضیح داد: یکی از وظایف ائمه جمعه و مخاطبان آنها این است که نکات جدیدی از قرآن و اهل بیت (ع) فرا گرفته و به مردم هم آموزش دهند و در واقع نماز جمعه باید دانشگاهی دائمی و یک کلاس باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید در بیان حقایق دینی آزاد باشیم و اگر این فرمایشات اهل بیت و دستورات دین را به گوش مردم برسانیم آنها هم استقبال می کنند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به روز صنایع دستی بیان کرد: استان قزوین در حوزه صنایع دستی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و مسئولان باید در حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند و آموزش و حمایت مالی را مورد توجه جدی قرار دهند و از این ظرفیت برای اشتغالزایی بهره ببرند.

 

وی با اشاره به اجتماع مردم قزوین و اجرای سرود سلام فرمانده در قزوین یادآور شد: این برنامه در روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در قزوین برگزار می شود ان شاالله مردم حضور باشکوه و پرشوری در این برنامه داشته باشند.

 

کد خبر 1184318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha