آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان/ باید از نفوذ رگه‌های ارتجاع جلوگیری شود

حجت‌الاسلام آل حبیب ضمن تاکید بر لزوم آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان گفت: باید از نفوذ رگه‌های ارتجاع و سبک زندگی غربی که حربه دشمن علیه کشورمان است جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «نصیر آل حبیب» امروز (جمعه، ۲۰ خرداد) در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در همینجا همه را به رعایت آیا تقوای الهی و‌ترک محرمات و انجام واجبات توصیه و سفارش می‌کنم.
 
امام جمعه موقت رودسر  تقوای الهی را محافظت کننده انسان در برابر گناهان و عامل تقرب وی به سمت خداوند متعال دانست و عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال بر تقوای همه ما بیافزاید و تقوای انسانهای خاص را نصیب همه بفرماید.
 
وی ضمن گرامیداشت ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه و ایام ولادت امام رضا (ع) تصریح کرد: ولایت پذیری و حفظ و حراست از کیان ولایت از جمله ویژگیهای برجسته حضرت معصومه سلام الله علیه است که همه سختی‌ها را برای این امر به جان خریدند.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر انجام عمل صالح و ایمان حقیقی داشتن به جوابگو بودن انسان نسبت به اعمالش را به عنوان ویژگی مهم اهل تقوا مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: گاهی اوقات اعمالی که انسان در این دنیا انجام می‌دهد چه اعمال خوب و چه اعمال بد تجسم همان عمل در دنیا قابل مشاهده است.
 
آل حبیب با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن کریم گاهی اوقات تجسم اعمال بعد از مرگ انسان در آخرت قابل مشاهده است افزود: اخلاق تند و عصبانیت از جمله همان اعمالی محسوب می‌شود که گاهی تجسم عملش در دنیا اتفاق می‌افتد.
 
وی اذعان کرد: سلبریتی ها و افرادی را داریم که دین خود را به بهای ناچیز فروختند و از نام جمهوری اسلامی ایران برای خود استفاده کرده و معروفیت به دست آوردند اما مملکت خود را فروختند و برای تخریب مقام امام رضا علیه‌السلام فیلم تهیه کردند.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر اظهار داشت: ما به همه اینها چه در داخل و چه در خارج کشور می‌گوییم که امام رضا (علیه‌السلام) و ائمه اطهار نور وجود خداوند متعال در روی زمین هستند و هرکسی بخواهد علیه اینها حرفی بزند و تخریب کند آبروی خود را بیشتر از بین می‌برد و خود را بی‌ارزش‌تر میکنند.
 
آل حبیب در خطبه های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن توصیه مجدد به همه نمازگزارن برای رعایت تقوای الهی ابراز داشت: هفته محیط زیست فرارسیده و این ایام را به فعالان این عرصه که رسالتی بسیار خطیر بر عهده دارند تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر ضمن اشاره به برخی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمت‌الله علیه تصریح کرد:  جلوگیری از هویت زدایی انقلاب و تحریف امام تاکید مهم مقام معظم رهبری بود زیرا عده‌ای با تحریف کلام و هدف امام قصد سواستفاده دارند.
 
وی افشای دروغ‌ و جنگ روانی دشمن به ویژه در فضای مجازی را حربه و‌ توطئه دشمن خواند و اضافه کرد: دشمنان در فضای مجازی دروغ‌هایی را بارگذاری میکنند و بر ما واجب است که در این مورد بیشتر از اینها بصیرت و درایت داشته باشیم.
 
آل حبیب جلوگیری از نفوذ رگه‌های ارتجاع و سبک زندگی غربی را تاکید مهم مقام معظم رهبری اعلام کرد و بیان داشت: این امر وظیفه و رسالت روحانیت، حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، مدارس و والدین را بسیار سنگین می‌کند زیرا در این حوزه باید در سنین پایه کودکی ورود کرد و به فرزندان سبک زندگی اسلامی را آموزش داد.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری قدرشناسی از عملکرد های درست مسئولان باید در دستور کار قرار داشته باشد اذعان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در مبارزه با قاچاق و فساد و حفاظت از بیت‌المال شروع کرده‌اند و دیدیم که چگونه برخی از ثروت اندوزان مخالف این جراحی اقتصادی بوده و هستند.
 
وی جلوگیری از گرانی کالاها در بازار مصرف و همکاری و اتحاد همه ملت در این زمینه را مهم ذکر کرد و درباره مذاکرات برجامی هم یادآور شد: دولت قبلی چندین سال ما را به همین برجامی سرگرم کرد و مقام معظم رهبری هم در همان ایام فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستند.
 
آل حبیب افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را نقشه شوم دشمن دانست و با بیان اینکه دولت فعلی در حوزه مذاکرات برجامی به نوعی دیگر ورود نموده است خاطرنشان کرد:‌ ما به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خوشبین نیستیم و به آنها اعلام میکنیم اگر باز هم به ایران اسلامی تعرض نمایند جواب مردم ایران اسلامی جوابی دندان شکن خواهد بود.
 
کد خبر 1184333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha