پروژه ممیزی مراتع به اتمام رسید

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: پروژه ممیزی مراتع این شهرستان به اتمام رسید.

«فاطمه ریحانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: ساماندهی مرتعداران و شناسایی بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می‌رود.

 

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان افزود: تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع یک اصل مهم بوده که شتاب بیشتری گرفت و بر اساس بخشنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همه پروانه‌های مرتعداری چرای دام باید منجر به طرح مرتعداری شود.

 

ریحانی عنوان کرد: امسال چهار هزار هکتار از مراتع این شهرستان ممیزی شد که با انجام آن پروژه ممیزی مراتع در این شهرستان به اتمام رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح های مزبور انجام شده در مراتع ییلاقی روستایی، روستایی و عشایری در مناطق بلغان علیا از توابع بخش مرکزی و کمرکوی شهر زیارت است که برای ۱۰۰ دامدار ذینفع و  سه هزار و ۵۰۰ واحد دامی مجاز است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۰۰ درصد مراتع شهرستان در سطح ۲۵۵ هزار هکتار ممیزی شده که ۶ هزار دامدار با ۱۶۰ هزار واحد دامی مجاز، شناسایی شدند.

 

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرهاست.


 

 

کد خبر 1184401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha