نمایشگاه صنایع‌دستی اهواز آغاز به کار کرد

نمایشگاه صنایع دستی اهواز همزمان با هفته صنایع دستی، به منور معرفی و نمایش آخرین آثار و دستاوردهای هنرمندان و صنعتگران اهواز برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نمایشگاه صنایع دستی اهواز شب گذشته همزمان با هفته صنایع دستی، به منور معرفی و نمایش آخرین آثار و دستاوردهای هنرمندان و صنعتگران اهواز برپا شد.

 

«شکرالله قاسمی» در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی، با اشاره به رویکرد متفاوت نمایشگاه امسال اظهار کرد: تلاش خانواده بزرگ صنایع‌دستی اهواز در این نمایشگاه، معرفی هرچه بهتر تولیدات و دست‌ساخته‌های هنرمندان اهوازی در دوران کرونا است.

 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه خوشبختانه در دوران کرونا، هرگز چرخ فعالیت‌های هنری هنرمندان صنایع‌دستی در استان از کار نیفتاد و روند رو به رشدی را طی کرد افزود: باتوجه به آغاز هفته صنایع‌دستی، علاوه بر اهواز، در همه شهرهای استان شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متفاوتی با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال برخی از آثاری که در آخرین نشست نشان ملی، موفق به کسب نشان مهر اصالت ملی  شدند، به نمایش گذاشته شده است اضاقه کرد: فریده چراغی‌گاه، عصمت تیرسحر و حدیث باقریان‌زاده از جمله هنرمندان دارای نشان ملی  هستند که باحضور خود در نمایشگاه امسال اهواز بر کیفیت برگزاری آن افزوده‌اند.

 

قاسمی تصریح کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی اهواز، ۳۴ هنرمند در رشته‌های حصیربافی، چرم، گلیم‌بافی، فیروزه‌کوبی، زیورآلات، صدف‌دوزی، قلم‌زنی، چوقابافی، سفال و مینای سفال و ... به معرفی آخرین آثار تولیدی خود پرداخته‌اند.

 

وی یاد آور شد: این نمایشگاه تا ۲۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۸ تا ۲۳ در محل بازارچه دائمی شهیدکجباف واقع در خیابان امام شرقی، نبش سلطانی میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

 

کد خبر 1184441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha