قالب شعر و ادبیات یکی از موثرترین قالب ها برای انتقال معارف اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در افتتاحیه نخستین کنگره شعر رضوی گفت: قالب شعر و ادبیات یکی از موثرترین قالب ها برای انتقال معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  افتتاحیه اولین کنگره شعر رضوی ابرکوه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

عابدی در این مراسم دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) را تبریک گفت و همچنین حادثه دلخراش قطار مسافری مشهد به یزد  را تسلیت گفت.

وی افزود: خدا را شاکریم تا برگزار کننده نخستین کنگره بین المللی شعر رضوی و پایه گذار این جریان فرهنگی، ادبی و ادبی باشیم و امیدواریم در سطح بین الملل نیز این فعالیت ادامه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: شهرستان ابرکوه ، شهرستان شاعر پرور است و شاعران برجسته ای در این شهرستان داریم که از شاعران خوب و مومن و انقلابی کشور هستند.

عابدی گفت: هر تفکری بخواهد خود را عرصه کند و معارف خود را در بین مردم نشر دهد یکی از بهترین راه ها برای آن استفاده از قالب عام هنر و به ویژه شعر است و ما به عنوان جامعه اسلامی و کشوری که یدک کش تنها عنوان مملکت شیعی دنیا است و چاره ای نداریم جز این که معارف خود را از این طریق نشر دهیم.

وی افزود: قالب شعر و ادبیات یکی از موثرترین قالب ها برای انتقال این معارف است که امیدواریم این کنگره بتواند ترویج معارف اسلامی و اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) در قالب شعر با استفاده از هنر شاعران در سراسر جهان باشد.

عابدی گفت: امیدواریم این سنگ بنای شهرستان ابرکوه جریان ساز یک رویداد مهم فرهنگی و هنری و ادبی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنر و شعر ظرف است که بستگی دارد که چه قالب و محتوایی داخل آن ریخته شود و امیدواریم با ذوق و قریحه شاعران بتوانیم از این ظرف استفاده کنیم و معارف اهل بیت (ع) را در بین مردم نشر دهیم.

کد خبر 1184452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha