تقویت شعائر اسلامی و احیای شادی های مذهبی در کنار حزن اهل بیت (ع) از اولویت های تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به توجه به موالید اهل بیت (ع) و همچنین شادی های مذهبی گفت: تقویت شعائر اسلامی و احیای شادی های مذهبی در کنار حزن اهل بیت (ع) از اولویت های تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد مردمی است که در مساجد و اماکن مذهبی فعالیت های خود را دنبال می کند.

وی افزود: سیره علمای گذشته زندگی با مردم بوده است که نمونه آن شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است که از وی به عنوان امام محله یاد می شود که ما نیز سعی داریم این وظیفه امامان جماعت به عنوان امام محله دنبال کنیم و نقش روحانیت و مساجد را در جامعه پررنگ کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: اعتقاد ما این است که مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اجتماعی و امام جماعت به عنوان امام محله هستند و معتقدیم که بسیاری از فرهنگ ها و ارزش ها را از دل محلات به جامعه سرایت دهند و تمامی نهادها و ارگان ها می توانند از این ظرفیت در راستای نشر اداف خود استفاده کنند و ما نیز اعلام آمادگی می کنیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: توجه به موالید و اعیاد مذهبی متناسب با زیست بودم یزد یکی دیگر از اولویت های ما است و امیدواریم بتوانیم سنت های جدیدی ایجاد کنیم که در کنار حزن اهل بیت (ع) در شادی اهل بیت (ع) نیز پرداخته شود.

وی گفت: به عنوان نمونه سعی داریم در کشور در ادامه عید قربان تا عید غدیر بحث احیای غدیر تا مباهله را جا بیاندازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد ادامه داد: گرچه عید غدیر در سه روز واقعه صورت گرفته است و توجه مردم به این عید می تواند این شادی ها را تقویت کند و در ادامه آن نیز عید مباهله و نزول آیه مباهله  نیز می تواند دنبال شود.

وی گفت: تلاش می شود یک هفته بعد از عید غدیر را جشن و شادی داشته باشیم و فرصتی برای توجه به زوایای زندگی اهل بیت (ع) باشد.

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: ایام موالید و شادی اهل بیت فرصت خوبی برای توجه به موضوعاتی است که سیره اهل بیت (ع) در آن قرار دارد و کمتر به آن توجه شده است.

وی گفت: امسال دومین کنگره بین المللی شعر مباهله را در استان داریم که در عید غدیر تا عید مباهله برگزار می شود و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد این اقدام فرهنگی را دنبال می کنیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: استان یزد به عنوان حسینیه ایران شناخته می شود که خیلی ها منتظر هستند که در ایام عزاداری برنامه های این استان را دنبال کنند  و ما باید این را حفظ کنیم و این مسیری که توسط برخی از اسطوره های ما گذشته امیدواریم با قوت دنبال شود.

وی گفت: استفاده از اشعار فاخر در ایام محرم یکی از برنامه های ما است که با حضور مدیران هیات، شاعران و نوحه خوان ها برگزار می شود و تلاش می کنیم تا فاخرترین اشعار را انتخاب و به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: ساماندهی موکب های پذیرایی یکی از اقدامات دیگر ما است که با همکاری دستگاه های متولی این مسیر دنبال می شود و با جانمایی، تایید مدیر و نظارت بر مسائل بهداشتی فعالیت این موکب های دنبال می شود.

حجت الاسلام نجیمی گفت: یکی از مطالبات مردمی توجه به سبک سنت های مذهبی در استان است که تلاش می کنیم داشته های فرهنگی و مذهبی خود را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: مطالبه مردم ایران از صدا و سیما یزد در راستای فعالیت های ایام محرم بسیار زیاد است که در این راستا جلساتی با مدیرکل صدا و سیما مرکز استان داشتیم و سعی کرده ایم با فعالیت های محتوایی در جهت تقویت آن دنبال کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: جلوگیری از برخی از مراسم هایی که در شان استان و مردم ما نیست و وهن تشیع است که یکی دیگر از فعالیت های ما است .

حجت الاسلام نجیمی گفت: استان یزد دارای ۱۰۷ خانه قرآن است که در سبک زندگی اسلامی و ترویج قرآنی بسیار حائز اهمیت هستند و در این راستا نیز ۶۴ موسسه قرآن و ۱۳ مدرسه دانش آموزی صدرا داریم که سعی داریم بخشی از جامعه را در حوزه علوم انسانی و معارف تربیت کنیم.

 

 

کد خبر 1186347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha