افتتاحیه دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم موسسه فرهنگی قران و عترت منتظران اباصالح مروست

افتتاحیه دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم موسسه فرهنگی قران و عترت منتظران اباصالح مروست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم افتتاح دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح مروست برگزار می شود با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.
احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: ما در این اداره کل افتخار می کنیم در بخشی از فعالیت های خود به عنوان خادم قرآن، برنامه ریزی و فعالیت می کنیم.
وی افزود: به حمدالله نگاه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم این است که برنامه های قرآنی بایستی در تمامی برنامه ها جاری شود و صرف این که تعداد محدودی فعالیت در زمینه حفظ و تلاوت قرآن باشد به این شکل نیست ودر تمامی واحدها و بخش ها باید مبتنی بر مبانی قرآن و عترت (ع) پایه گذاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: قرآن و عترت دو بالی است که سوق دهنده جامعه اسلامی به سمت تعالی است و وظیفه ما است که در هر جایگاهی این دو بال را تقویت کنیم و راهی به جز قران و عترت برای رشد و تعالی و سعادت مردم نداریم.

عابدی بیان کرد: خوشحالیم که در ابتدای فعالیت خود کار خود را با مجموعه قرانی شروع کردیم و اعتقاد ما این است که بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی ما با فعالیت های قرآنی قابل پیشگیری است.

وی گفت: اگر فعالیت های قران محور را از سنین کودکان و دوره های مختلف شروع کنیم و توسعه دهیم در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح تربیت مربی حفظ به عنوان یکی از طرح هایی است که مورد حمایت این اداره کل قرار گرفته است.

وی گفت: ظرفیت های ایمانی و مذهبی خوبی در این شهرستان است که امیدواریم با حمایت ها، این موسسات قرانی و حرفه ای گسترش پیدا کند و تکثیر پیدا کند.

عابدی بیان کرد: ما اظهار تاسف می کنیم که ظرفیت های استانی همچون استاد شایق از استان خارج می شوند که امیدواریم در استان این سرمایه های فرهنگی و اجتماعی نگه داریم و از آنها برای استان استفاده کنیم.

کد خبر 1181873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha