اهدای ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت

خسروانی از اهدای ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک اراک خبر داد.

«ابراهیم خسروی» ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، دستگیری از نیازمندان و محرومین را از دستورات دین مبین اسلام دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک،گفت: کمیته امداد در این راستا تلاش های گسترده ای را دارد که کمک به ازدواج جوانان کی از این موارد است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اراک منطقه یک با اشاره به اینکه در سال1400 تعداد 80 سری جهیزیه به ارزش حدود یک میلیارد و 460میلیون تومان بلاعوض به نوعروسان اهدا شده است، افزود: این مهم در قالب تامین جهیزیه نوعروسان، هدیه ازدواج پسران و ازدواج مجدد بانوان نیازمند تحت حمایت این اداره از منابع دولتی و کمکهای مردمی پرداخت شده که در مقایسه با سال قبل 2 برابر شده است.

 

وی برگزاری کارگاه آموزشی برای دختران در آستانه ازدواج و نوعروس تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد دانست و اضافه کرد: کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر گذار باشد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج و معضل طلاق از مشکلات اساسی جامعه است که حل این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش‌ها است.

 

خسروری خاطر نشان کرد: مردم خیر ونیک اندیش می‌توانند  کمک های خود را با وارد کردن کد دستوری #086*8877* با گوشی های همراه یا از طریق تماس با شماره تلفن08633126231 به نام حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اراک منطقه یک برای کمک به  تامین جهیزیه نیازمندان واریز نمایند.

 

برگزاری دوره آموزشی برای 414 مجری طرح اشتغال

 

رئیس  کمیته امداد اراک منطقه در ادامه به اهمیت اشتغال افراد به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: آموزش کسب و کار یکی از ارکان برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای 414 نفر از متقاضیان وام اشتغال اهدا شده است، افزود: به دریافت کنندگان وام اشتغال، آموزشهای کسب وکار خودکفایی ارائه و مبلغ 506 میلیون ریال از منبع دولتی وتسهیلات هزینه شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در کمیته امداد، آموزش کسب و کار به مددجویان ارائه می‌شود و آشنایی افراد با مفاهیم کارآفرینی و فرهنگ کسب و کار مختص کسانی است که وارد برنامه اشتغال نشده‌اند و با این آموزش‌ها قصد داریم افراد برای ورود به کسب و کار، تشویق شوند.

 

خسروی اضافه کرد:این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک اراک ادامه داد: این نهاد در سال گذشته 552 مورد با مبلغ 28 میلیارد و 750 میلیون تومان وام اشتغالزایی پرداخت نموده است و این مهم در سال جاری نیز در حال انجام است.

کد خبر 1184478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha