همت خیران، تسکینی بر آلام بیماران دیالیزی فاروج می شود

جامعه خیران فاروج، ساخت بخش دیالیز بیمارستان این شهرستان را برعهده گرفتند تا تسکینی بر آلام کهنه بیماران دیالیزی فاروج شود. آئین کلنگ زنی این بخش امروز همزمان با میلاد امام رئوف حضرت رضا (ع) در بیمارستان انجام می شود.

 خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ فاروج؛ 30 بیمار دیالیزی فاروج هر هفته ناگزیر به تحمل رنج سفر به شهرهای مجاور برای دریافت خدمات دیالیز هستند و چشم انتظار دستی که مرحمی بر درد های کهنه آنان باشد. «زهرا» يكي از همین بیماران است که به دليل نداشتن بخش دياليز در بيمارستان فاروج ناگزير به مهاجرت موقتي به شهر مجاور براي دياليز شده است.

 

این بیمار دیالیزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: رفت و آمد با توجه به شرايط جوي، مسافت روستاي محل زندگي تا شهر فاروج و سپس شهر مجاور، نابساماني ناوگان حمل و نقل و...، راهي جز اجاره اتاقي در شهر همجوار برايمان باقي نگذاشت.

 

وی افزود: درد در بیماری های مزمن، پای ثابت لحظه هاست و حالا مشکلات رسیدن به درمان و دارو را هم بر آن اضافه کنید چه بر سر بیمار و خانواده اش می آید.

 

يكي دیگر از بيماران دياليزي شهرستان هم گفت: در فهرست انتظار پيوند كليه هستم و اين انتظار سال هاست كه بر رنجم افزوده است.

 

وي كه خواست نامش در گزارش آورده نشود، ادامه داد: در حال حاضر پيوند از دهنده زنده هزينه زيادي دارد و شرایط اقتصادی با توجه به سال های متمادی که از این درد رنج برده ام، کفاف خرید نمی دهد.

 

اين بيمار بیان کرد: همه كساني كه سرپرست خانوارشان با اين مشكل مواجهند، با توجه به از دست دادن توان كار، علاوه بر رنج بيماري بايد ضعف مالي و مشكلات اقتصادي را تحمل كنند.

 

يكي دیگر  از بيماران كليوي شهرستان هم گفت: از پنج سال قبل به اين رنج مبتلا شده ام با داشتن دو فرزند و اين بيماري كه مانع كار كردنم شده است، براي امرار معاش خانواده ام با مشكلات زيادي روبه رو هستم.

 

وي اظهار کرد: درد بی خبر می آید و هیچ کس آماده استقبال از آن نیست اما نبود امکانات لازم و بخش دیالیز در بیمارستان فاروج باعث شده است هزینه ها برای بیماران دیالیزی شهرستان افزایش یابد.

 

بیمار دیگری گفت: بیماران دیالیزی با توجه به نوع بیماری شان در معرض بیماری های مختلفی قرار می گیرند و دائم باید تحت مراقبت باشند اما این شرایط در بیمارستان فاروج مهیا نیست.

 

عباس.ق افزود: گاهی بیمار نیاز به دیالیز اورژانسی می یابد و تا انتقال بیماران به بیمارستان های شهرهای مجاور زمان زیادی را از دست می دهد که ممکن است اثرات جبران ناپذیری داشته باشد.

 

وی گفت: احتمال خطر تشنج، سکته و بروز عوارض فراوان برای بیمارانی که نیاز به دیالیز اورژانسی می یابند بسیار زیاد است و دریافت نشدن دیالیز اورژانسی علاوه بر امکان ایجاد معلولیت های دیگر، فرصت پیوند کلیه را هم از بیمار می گیرد.

 

وی بیان کرد: بیمارستان های شهرهای مجاور برای بیماران خودشان دچار کمبود هستند و ما هم سربار این بیمارستان ها می شویم و از کیفیت خدمات کاسته می شود و اگر این بخش در بیمارستان فاروج راه اندازی شود، بی شک از بار کاری این بیمارستاها هم کاهش می یابد.

 

اما بالاخره ناله بی رمق 30 بیمار دیالیزی شهرستان از سوی مجمع خیران سلامت شهرستان بی جواب نماند و یکی از همین خیران آستین بالازده و امروز کلنگ این بخش در بیمارستان فاروج زده می شود.

 

مجمع خیران می سازد دولت تجهیز می کند

رئیس بیمارستان فاروج گفت: یکی از خیران عضو در مجمع خیران سلامت بیمارستان، ساخت این بخش را برعهده گرفته است.

 

«دکتر قدرت الله نامدار پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: برآورد هزینه انجام شده برای ساخت این بخش افزون بر سه میلیارد ریال است که از سوی این خیر تامین می شود تا پس از ساخت، بخش دولتی آن را تجهیز کند.

 

رئیس بیمارستان فاروج با اشاره به اینکه تعداد بیماران دیالیزی شهرستان به 30 نفر رسیده است، بیان کرد: این بخش با دو تخت ساخته و تجهیز می شود.

 

وی افزود: هر بیمار در هفته سه نوبت نیاز به دیالیز دارد که در نارسایی های شدید این تعداد افزایش می یابد.

 

وی با قدردانی از همت خیران در افزایش بخش های بیمارستان اظهارکرد: برای افزایش خدمات دهی به مردم نیازمند بخش های دیگر مثل (آی سی یو)، (ان آی سی یو)، پانسیون پزشکان و ... هستیم که امیدواریم خیران، فعالیت های نیک اندیشانه خود را به این سمت سوق دهند.

 

نامدار پور افزود: آئین کلنگ زنی این بخش امروز، شنبه 21 خرداد همزمان با میلاد امام رئوف حضرت رضا (ع) در بیمارستان انجام می شود.

 

 

کد خبر 1184486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha