استکبار از هر تلاشی برای هجمه به اعتاب مقدسه استفاده می کند

حجت الاسلام مروی گفت: استکبار از هر تلاشی برای هجمه به اعتاب مقدسه استفاده می کند، مستکبران اگر می‌توانستند همان جنایتی که متوکل عباسی انجام داد و حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تخریب کرد، با تمامی حرم های مطهر اهل‌ بیت(ع) انجام می داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام‌ «احمد مروی» در دیدار تولیت‎های و نمایندگان اعتاب مقدس عراق و سوریه با بیان اینکه خدام رضوی فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارتی توأم با آسایش و آرامش و تحقق زیارت متعالی همراه با معرفت را دو وظیفه اصلی خود می‌دانند، اظهار کرد: ما معتقدیم همان‌گونه که مردم در زمان حیات ظاهری ائمه اطهار(ع) از محضر آن حضرات کسب فیض می‎کردند؛ امروز نیز باید همان‌گونه از اعتاب مقدسه کسب فیض کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عتبات عالیات ظرفیت‌ها و فرصتی‌هایی متعالی برای تربیت معنوی انسان‌ها به‌ ویژه نسل جوان هستند که خداوند متعال در اختیار بشریت قرار داده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نسل نوجوان و جوان در فعالیت‌های فرهنگی اعتاب مقدسه، ابراز کرد: ایام جوانی دوران بسیار مهمی در زندگی انسان است که فرد هم برای دریافت معارف نورانی و ارشادات الهی و هم برای انحراف و کجروی آمادگی بالایی دارد؛ لذا دشمنان هدف خود را اثرگذاری بر نسل جوان قرار داده‌اند.

 

حجت الاسلام مروی به فعالیت‌های آمریکا برای جذب جوانان عراقی اشاره و خاطرنشان کرد: شنیده شده آمریکا با هزینه خود جوانان بااستعداد عراقی را باهدف انحراف قشر جوان و نوجوان این کشور از ارزش‌های اصیل فرهنگی و دینی طی اردوهایی چندهفته‌ای به آمریکا می‌برد و در قالب برنامه‌هایی می‌کوشد بر افکار و اعتقادات آن‌ها تأثیر بگذارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: استکبار به دنبال این است که نسل جوان را به‌گونه‌ای تربیت کند که از میان آن‌ها دیگر ابومهدی المهندس پرورش نیابد و نسلی تربیت نشود که با فتوای مرجعیت لباس جهاد بپوشد و حشد شعبی شکل نگیرد و در این میان رسالت علما، نخبگان و روشنفکران دینی عراق در مقابله با این توطئه دشمن بسیار سنگین است.

 

وی به فیلمی موهون که به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) اهانت کرده و در جشنواره‌ای غربی مورد تجلیل قرار گرفته اشاره مرد و گفت: استکبار از هر تلاشی برای هجمه به اعتاب مقدسه استفاده میکند، مستکبران اگر می‌توانستند و قدرتش را داشتند همان جنایتی که متوکل عباسی انجام داد و حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تخریب کرد، با تمامی حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) انجام می‌دادند، کما اینکه در بقیع این جنایت را مرتکب شدند.

 

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: دشمنان دین و معنویت می‎دانند این بارگاه‎های نورانی و مقدس الهام‌بخش و حیات آفرین بوده و باعث جهت‌دهی صحیح به مردم و جوانان می‌شوند؛ لذا تلاش دارند بین مردم و خصوصاً نسل جوان با این اماکن شریف جدایی ایجاد کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی علیه داعش، ابراز کرد: چند کلمه فتوای آیت‌الله سیستانی موجب شد جمعیت بالایی از مردم به گروه‌های مقاومت و حشد الشعبی بپیوندند و معادله قدرت درنبرد با داعش تغییر کند، دشمن از این فتوا ضربه سنگینی خورده است، لذا بیکار نمی‌نشیند و تلاش خواهد کرد از نفوذ معنویت در میان جوانان شیعه بکاهد.

 

وی تصریح کرد: استکبار و استعمارگران از انقلاب شکوهمند اسلامی که تحت لوای مرجعیت شیعی و ولایت‌فقیه صورت گرفت، لطمات فراوانی خورده است؛ لذا سرمایه‌گذاری سنگینی خصوصاً در حوزه رسانه برای ضربه به مرجعیت و ولایت‌فقیه انجام می‌دهد.

 

حجتالاسلام مروی به اهمیت همکاری و هم‌افزایی اعتاب مقدس برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران تأکید و ابراز کرد: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری و هم‌افزایی با اعتاب مقدسه عراق و انتقال تجربیات در زمینه‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران را دارد.

کد خبر 1184563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha