مسابقات قرآن مکمل آموزش و مشوقی برای ارتقای فرهنگ قرآنی جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه مسابقات قرآن مکمل آموزش و مشوقی برای ارتقای فرهنگ قرآنی جوانان است، گفت: افرادی که قرآن می آموزند باید در جایی سطح خود را محک بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: موسسه قرآنی مشکات تلاش کرده است تا زمینه ای فراهم کند تا قرآن آموزان بتوانند در مسابقات قرآنی شرکت کرده و توانمندی مهارت خود را محک بزنند.

 

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات کشوری و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال جاری افزود: در این دوره از مسابقات رشته های قرائت، حفظ، اذان و قرائت تقلیدی برگزار می شود. درباره انتخاب قرائت تقلیدی یا ترازخوانی نیت ما این است که در تلاوت آیات قرآن به ریل اصلی خود برگردد و مشاهیری با قرائت تقلیدی بتوانیم به ریل اصلی خود برگردانیم. زمانی که قاریان قرآن از مشاهیر قرآنی و اساتید نظیر ... تقلید می کنند در واقع از نظر تجوید، صوت، وقف و ابتداء مانند آنها اصول را رعایت می کنند که این امر به اصیل خوانی قرآنک ریم کمک می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز جلساتی برگزار کرده ایم تا همکاری هایی در بخش آموزش قرآن کریم با مدارس داشته باشیم، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که بیشتر متسابقین دانش آموزان و افراد زیر 16 سال تشکیل می دهند.

 

وی در خصوص سایر برنامه های قرآنی موسسه قرآنی مشکات گفت: پس از فروکش کردن پاندومی کرونا هفت محفل قرآنی در مساجد تهران، البرز و لرستان برگزار کرده ایم. همچنین در ماه مبارک رمضان محفل قرآنی با حضور قراء مصری و به صورت آنلاین برگزار کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: موسسه قرآنی مشکات تکمیل کننده کار آموزش سایر موسسات قرآنی است، افرادی که قرآن می آموزند باید در جایی سطح خود را محک بزنند که موسسه مردمی مشکات در این راستا فعالیت می کند و زمینه ایجاد می کند تا قرآن آموزان نوجوان و جوان زمینه ای فراهم کنند تا با بزرگان قرآنی کشور رقابت کنند و این مسابقات برای ارتقای سطح قرآن آموزان ایجاد انگیزه می کند.

 

 

 

کد خبر 1184576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha