اخبار کوتاه فرهنگی و هنری از کردستان

سرپرست زیباسازی شهرداری سنندج از استقرار 200 تخته چادر و پتو در مکان های اسکان مسافران نوروزی کردستان خبر داد.

سرپرست زیبا سازی شهرداری سنندج از استقرار 200 تخته چادو پتو با همکاری جمعیت هلال احمر استان کردستان در 3 مکان اسقرار مسافران نوروزی خبرداد و به خبرنگار شبستان گفت: این مکان ها شامل پارک ملت، پارک 28 دی، و آبیدر است و که به آب گرم و روشنایی مجهز می شوند.

 

عبدالسلام سپهر افزود: شهرداری سنندج از 25 اسفندماه اقدام به آذین بندی میادین اصلی و نصب پرچم و بنر خوش آمد گویی در بلوارهای اصلی نموده و پیام خوش آمد گویی از تلویزیون شهرداری پخش خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: در 4 منطقه ورودی کرمانشاه، پارک ملت، پارک سپیدار، پارک 28 دی اقدام به برپایی سفره هفت سین خواهد کرد و همچنین کار لکه گیری معابر و خط کشی و جمع آوری زباله های سطح شهر و چاپ نقشه کامل شهر سنندج و نصب آن در ورودی شهر و میادین اصلی و استقرار مسافران نوروزی در مواقع بارندگی و برودت هوا در سالن ترمینال تهران و استادیوم آزادی را برای استقبال از مسافران نوروزی در دستور کار خود دارد.


سرپرست زیبا سازی شهرداری سنندج گفت: مراسم جشن شادی و موسیقی و هه لپرکی ینیز در مکان های استقرار مسافران برگزار می شود.

 

 

*****برپایی نمایشگاه فرمانروای سرزمین سکوت در بیجار


نمایشگاه آثار عکاسی جمشید فرجوندفردا با عنوان فرمانروای سزمین سکوت در آخرین جمعه سال جاری در آرامستان باغ رضوان شهرستان بیجار برپا شد.


جمشد فرجوندفردا، عکاس کردستانی در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار شبستان گفت: این مجموعه شامل 30 عکس است که به زندگی فردی می پردازد که روزها و شب هایش را در گورستان می گذراند.

 

به گفته وی، این نمایشگاه برای اموات ترتیب داده شده است و زندگان هم در صورت تمایل می توانند از آن بازدید کنند.

 

این عکاس کردستانی با بیان اینکه این جمله را در ابتدای نمایشگاه قرار داده است، گفت: به نظر می رسد برای اولین بار در تاریخ عکاسی کردستان و شاید هم ایران باشد که نمایشگاهی برای اموات دایر می شود.

 

**** ایجاد محدودیت های ترافیکی برای کامیونها عراقی و ترانزیتی در ایام عید

 

رئیس پلیس راه استان کردستان از ایجاد محدودیت های ترافیکی برای کامیونها عراقی و ترانزیتی در طول این 14 روز ایام عید خبر داد و گفت: به دلیل حرکت کاروانی این کامیون ها و ایجاد ترافیک در سطح جاده های استان از تاریخ 25 اسفند ماه از تردد آنها در مسیرهای بانه و مریوان جلوگیری خواهد شد و این کامیون ها از ساعات 23 شب تا7 صبح می توانند دراین مسیرها تردد کنند.

 

سرهنگ نادری افزود: عملیات پروژه های راه سازی نیز در مسیرهای سطح استان از 25 اسفندماه تعطیل شده است و پیمانکاران تا 27 اسفندماه فرصت داشتند تا ماشین های راه سازی را جابجا کنند تاشاهد حوادث ناگواردر مسیرهای پرترددسطح استان نباشیم.

 

وی ادامه داد: همچنین پایانه مرز باشماق نیز آماده ورود و خروج مهمانان نوروزی است و گذرنامه ها و روادید از طریق نیروهای انتظامی کنترل خواهدشد و امنیت لازم در مرز باشماق برقرار است و منع تردد حامل های سوخت و کامیون های ترانزیتی به لحاظ حجم ترافیکی در این مسیر لحاظ می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 118460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha