بازگشایی سامانه سماح  از اول محرم/ ناوگان حمل و نقل قیمت بلیط ها را به ستاد اربعین اعلام کند

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان از بازگشایی سامانه سماح برای ثبت نام زوار اربعین ازاول محرم خبر داد و از ناوگان حمل و نقل خواست قیمت دقیق بلیط ها را قبل از اعزام زوار به ستاد اربعین اعلام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، شنبه(۲۱ خرداد) در نشست ستاد استانی اربعین حسینی از آغاز به کار سامانه سماح برای ثبت نام زائرین اربعین از اول ماه محرم خبر داد و تاکید کرد: زائران خارج از سامانه به اربعین اعزام نشوند.

 

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در همین باره با بیان اینکه استان کرمان، استانی زائر خیز است و همین باعث سوءاستفاده آزادبرها شده است؛ گفت: این آزاد برها در سال های اخیر سر زوار کلاه گذاشتند و آنان را یا در مرز و یا در عراق رها می کنند.

 

 

 

وی اعلام رسمی سازمان حمل و نقل مبنی بر اعزام زوار در قالب ستاد اربعین را، مانع از فعالیت آزادبرها دانست و از پیش بینی افزایش حجم قابل توجه زوار اربعین در سال جاری پس از دو سال محدودیت های کرونایی خبر داد.

 

 

 

عرب نژاد در بخش دیگری از سخنانش از بازگشایی مرز زمینی در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: در شرایط عادی روزانه دو هزار نفر و در ایام اربعین روزانه ۱۵ هزار نفر از مرز زمینی به عتبات اعزام می شوند.

 

 

 

وی افزود: در حال حاضر ۵ پرواز هفتگی از کرمان به عراق انجام می شود که سه پرواز به نجف و دو پرواز به فرودگاه بغداد است.

 

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به پیش بینی افزایش استفاده از مرز هوایی در ایام اربعین بر تعیین دقیق بلیط های پرواز قبل از اعزام زائرین تاکید کرد.

کد خبر 1184603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha