برگزاری مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در مسجد کبود ایروان

به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) مراسم جشنی در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) مراسمی جشنی در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

 

این مراسم در شب ولادت امام رضا (ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت کلام الله مجید، با حضور ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت (ع) در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد اشعری امام جماعت مسجد در سخنانی ضمن اشاره به اعمال ماه ذی القعده یکی از ماه های حرام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از این ماه یاد کرده و از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده که عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی نزد حق تعالی محبوب تر از دهه اول ذی القعده نیست.

 

وی در ادامه به قرائت و تفصیل حدیث معروف امام رضا (ع) علیه السلام که می فرمایند: لا یتمّ عقْل امْرئٍ مسْلمٍ حتّى تکون فیه عشْر خصالٍ الْخیْر ..... عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر اینکه ده خصلت را دارا باشد، پرداخت.

 

مولودی خوانی در وصف امام رضا (ع) توسط یکی از ایرانیان مقیم و اهدای جوایز  مسابقه فوتسال جام دوستی توسط انجمن اسلامی دانشجویان ایران در ارمنستان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 1184608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha