ستاد استانی اربعین در کرمان/ از آخرین وضعیت ساخت زائرسرا در مرز تا حمل و نقل زوار و خدمات درمانی آنان

نشست ستاد استانی اربعین به ریاست استاندار کرمان و با حضور اعضا برگزار و مسائل مختلفی طرح موضوع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، شنبه(۲۱ خرداد) در ستاد استانی اربعین به نتیجه اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی زائرسرای اربعین در استان خوزستان و در ۱۴۰ کیلومتری مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: به همین منظور با همکاری سپاه ثارالله سه هکتار زمین در اهواز در نظر گرفته شده و طراحی اولیه آن انجام شده است.

 

 


 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز افزود: این زائرسرای در زمینی با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در نظر گرفته شده تا ۵۰ سوئیت خانوادگی و ۵۰ سوئیت تک نفره و ۱۰ سوله ۹۰۰ نفری مردانه و ۵ سوله ۴۵۰ نفری زنانه و پارکینگ در آن احداث شود.

 

 

 

موسوی اظهار کرد: در صورت تایید این طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم تزریق حداقل دو دوز واکسن ره از شرایط اعزام زوار و مرز شلمچه را به عنوان مرز تردد اتباع خارجی اعلام کرد که سامانه سماح با سامانه وزارت بهداشت و درمان در خصوص واکسیناسیون لینک می شود.

 

 


 

احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گزارش داد: سال ۹۸ بیش از ۴۵ هزارنفر زائر از طریق ناوگان جاده ای استان به اربعین اعزام شدند و پیش‌بینی می‌کنيم در سال‌جاری این آمار به حدود ۱۰۰ هزار زائر نفر برسد.

 

 

 

 

وی از کمبود اتوبوس در پی مشکلات ناشی از خروج اتوبوس ها در دوره کرونا خبر داد و به همین دليل پیشنهاد جابجایی زوار اربعین از طریق خط ریلی را داد و افزود: این امر یا از طریق خط ریلی کرمان_قم_خرمشهر یا کرمان _قم(از قم به صورت ترکیبی یا اتوبوس یا قطار به مرز) انجام شود اما در برگشت حتماً خط خرمشهر-قم پیگیری شود.

 

 

 

عراقی زاده اظهار کرد: در خصوص زائران پاکستانی که از کرمان عبور می‌کنند، از طریق خط ریلی زاهدان- کرمان-خرمشهر به مرز منتقل شوند.

 

 

 

علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از پیش بینی راه اندازی ۲۰ سورتی پرواز از استان در ایام اربعین به عراق خبر داد.

 

 

 

دکتر سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان هم با بیان اینکه اقدامات اورژانس و پیش بیمارستانی؛ بیمارستانی و درمان است؛ گفت: درمان زائران در داخل کشور رایگان انجام می‌شود. 

 

 

گفتنی است؛ شعار اربعین امسال انا من حسین است.

کد خبر 1184623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha