آغاز عملیات سازه ایستگاه «آزادی» خط ۲ مترو شیراز همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع)

عملیات سازه ایستگاه «آزادی» خط ۲ مترو شیراز همزمان با پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل های فاز یک خط ۲ متروی شیراز در دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، عملیات سازه ایستگاه «آزادی» خط ۲ مترو شیراز، امروز (شنبه 21 خرداد) همزمان با پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل های فاز یک خط ۲ متروی شیراز در دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) آغاز شد.

«امیر یقطین»، امروز (شنبه 21 خرداد) در مراسم آغاز عملیات سازه ایستگاه «آزادی» خط ۲ مترو شیراز که همزمان با پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل های فاز یک خط ۲ متروی شیراز در دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری شیراز سال ها پیش آغاز شده است اما به دلیل اینکه همزمان با خط یک بود، بودجه لازم را پیدا نمی کرد و مجددا از سال ۹۴ حفاری آن آغاز شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: 20 کیلومتر تی بی ام در این خط اجرا شده و ۱۰ هزار تن آرماتور در این مسیر مورد استفاده قرار گرفته است.

«علیرضا اسکندری»، نیز در این مراسم گفت: خطوط قطار شهری از مصادیق توسعه یافتگی است و با تلاش قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیا (ص)» در قطار شهری شیراز پیشرفت خوبی حاصل شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: شورای اشلامی ششم شهر شیراز راه اندازی خط ۲ و سه قطار شهری را در اولویت قرار داده است و انتشار و فروش ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین نقدینگی این پروژه را در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار معادل این مبلغ نیز با هدف بهره برداری سریع تر پروژه در زمره تکالیف شهرداری شیراز قرار داده شده است.

اسکندری اعلام کرد: خط یک قطار شهر شیراز تا بلوار «نصر» به دلیل تراکم جمعیت ادامه دارد و بهره ‌برداری برداری از چند ایستگاه خط 2 نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

خاطر نشان می شود، خط ۲ قطار شهری شیراز دارای ۱۵ کیلومتر طول و ۱۳ ایستگاه در راستای شمالی-جنوبی است و از شهرک «میانرود» در جنوب شیراز آغاز شده و در امتداد شرق پس از عبور از بلوار «گلبهار» در میدان قهرمانان به سمت شمال تغییر جهت می دهد و از مراکز جمعیتی مهمی مثل باوار‌عدالت، خیابان انقلاب اسلامی، میدان امام حسین (ع)، بلوار آزادی، بلوار گلستان و میدان گلستان عبور می کند و به کلبه سعدی در شمال شرق شیراز می رسد.

خط 2 از ظرفیت جابجایی ۱۶ هزار نفر در هر جهت در هر ساعت برخوردار است.

 

کد خبر 1184640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha