تعاملات رسانه های اصفهان کاهش جرائم را رقم زده است/ پژوهش و بررسی عوامل ناهنجاری ها

سردار میرحیدری با اشاره به کاهش آسیب اجتماعی و جرائم در استان گفت: کاهش سرقت، نزاع و افزایش امنیت عمومی و کاهش تصادفات از مصادیق همکاری رسانه ها در کاهش جرائم تخلفات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری« در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نقش اطلاع رسانی در کاهش جرائم و از بین بردن زمینه های وقوع جرم‌موثر است اظهارداشت: مجموع سرقت ها در استان اصفهان روند کاهشی داشته و افزایش آگاهی عمومی و مراقبت ها در کنار تلاش های پلیس در دستگیری و انهدام باند نقش داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: امسال تصادفات درون شهری امسال کاهش ولی در جاده ها افزایش یافته که در جاده ها ۱۱۶ نفر و در  درون شهری ۵۹ نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان باخته اند.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ ترافیک و پیگیری رفع نقاط پر حادثه توسط رسانه ها لازم است و باید به آن پرداخته شود.

سردار میرحیدری با بیان اینکه نزاع و دستگیری ۳۰ درصد کاهش یافته اذعان داشت: همکاری رسانه ها و تعاملات بین بخشی صورت بگیرد.

 

وی از کمبود ۳۸ درصدی نیروی انسانی پلیس خبرداد و گفت: چارت سازمانی فرماندهی انتظامی باید افزایش یابد و به دنبال جذب نیرو هستیم.

سردار میرحیدری یادآورشد: همکاری مردم در شناسایی و معرفی مکان های فساد موثر بوده و توانسته ایم باندهای مهم را شناسایی و حرکت آنان قطع شده است.

 

وی با اشاره به نزدیک به هزار تماس با فوریت های پلیسی صورت گرفته در 80 روز امسال صورت گرفته اذعان داشت: این تماس ها رشد ۶ درصدی نسبت به زمان سال قبل داشته که ۱۹ درصد مشاوره، ۱۶ درصد تصادفات و مابقی در حوزه های سایبری، اقتصادی و دیگر حوزه ها بوده است.

 

سردار میرحیدری برخورد با معتادین و جمع آوری با آنان را مهم خواند و اظهارداشت: امسال ۴۰ درصدی جمع آوری ها افزایش یافته اما مکان مناسب برای نگهداری و بازآموزی و رفع مشکل نشده است.

وی اجرای ماده ۱۸ و ۱۶ در این استان برای ساماندهی معتادان به مواد مخدر مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای کاهش سرقت های خورد و برخورد با معتادین ‌ساماندهی ضایعاتی ها را مهم می باشد.

 

پژوهش و بررسی عوامل ناهنجاری ها

 

سردار میرحیدری با اشاره به ناهنجاری های جامعه و بررسی آن گفت: پلیس در استان این موضوع را بررسی و به کمسیون و کارگروه های خاص فرستاده است.

به گفته وی مقالاتی هم نوشته شده که انتشار آن ها و استفاده از این نتایج برای ایجاد حساسیت کار در بین دیگر دستگاه های اداری اهمیت خاصی دارد.

کد خبر 1184695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha