بقاع متبرکه پایگاه های بزرگ فرهنگی و اجتماعی هستند/ تولید برق خورشیدی در سطح ۱۵۰ بقعه متبرکه کشور

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در سطح ۱۵۰ امامزاده کشور راه اندازی شده است، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان بزرگترین پایگاه های فرهنگی در کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور، شامگاه شنبه(۲۱ خرداد) در آئین افتتاح شبستان امام رضا(ع) حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) اظهار کرد: امامزادگان عالمان دین و ناشر معارف الهی بوده اند و مقام های علمی و معنوی بالایی در زمان حیات خود داشته اند و امروز نیز ملجا و پناهگاه مردم هستند.

 

حجت الاسلام« غلامرضا عادل» با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و ملت ایران، برای تضعیف اعتقادات مردم شبهه افکنی می کنند، افزود: ما مفتخریم که در کشور ما بیش از ۸ هزار امامزاده وجود دارد و  مردم استان ایلام ارادات ویژه ای به فرزندان اهل بیت(ع) و امامزادگان دارند، امامزادگان تجلی آیات کوثر  بوده که نور چشم ما هستند.

 

وی با بیان اینکه  امامزادگان مایه حیات هستند، تصریح کرد: درصد رشد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح بقاع متبرکه استان ایلام درصد رشد بالایی نسبت به سطح کشور است و مردم امام حسینی استان ایلام ارادت ویژه ای به ائمه اطهار(ع) دارند و امید است با افتتاح صحن امام رضا(ع) امامزاده علی صالح(ع) خدمات ارزشمندی به زوار عتبات عالیات داده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امروز امامزادگان به همت خود مردم مدیریت می شوند، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان بزرگترین پایگاه های فرهنگی در کشور هستند و برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم در صحن مطهر امامزادگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه کشور در راستای ترویج و نشر شعائر اسلامی، افزود: در طول ایام شیوع کرونا ۲ و نیم میلیون بسته ارزاق و معیشتی بین مردم و نیازمندان از طریق امامزادگان در سطح کشور توزیع شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های اجرا شده دانش بنیان در سطح بقاع متبرکه، ابراز کرد: تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در سطح ۱۵۰ امامزاده کشور راه اندازی شده است و امروز به تولید برق در کشور کمک و فعالیت می کنند.

 

گفتنی است این مراسم با حضور« حسن بهرام نیا» استاندار ایلام، سردار کریمیان، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، سردار القاصی، فرماندهی انتظامی استان ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

کد خبر 1184711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha