۵ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی در استان قزوین وجود دارد

خواجه وند گفت: در استان قزوین ۵ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی وجود دارد که فقط ۱۶۳ مگاوات آن عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، «مسعود خواجه وند» در نشست مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: با توجه به محدودیت هایی که در زمینه انرژی داریم با اجرای طرح های مدیریتی نسبت به  همکاری در بخش های صنعت و کشاورزی اقدام کرده ایم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: طرح مدیریت مصرف انرژی را در بخش های صنعتی و کشاورزی با هماهنگی قبلی و اطلاع رسانی به صنعتگران و کشاورزان آغاز کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: بیش از 65 درصد انرژی برق در استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می شود که نشان می دهد استانی مولد هستیم اما با وضعیت کاهش منابع آبی و کم شدن تولید در نیروگاه های برق آبی، با گرفتن همکاری از صنایع در بازه های تعطیلات و تعمیرات آنها، اقدام به مدیریت بار داشته ایم.

 

خواجه وند تأکید کرد: در خصوص اعتبارات ناشی از عوارض برق که در قانون بودجه سال جاری دیده شده، ضمن تشکر از اقدامات مجلس محترم تقاضا داریم تا اعتبارات مذکور به قسمت های مرتبط با توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده در بخش روستایی تخصیص یابد.

 

وی اعلام کرد: اعتبارات استانی برای برق رسانی به روستاها به هیچ وجه کافی و مناسب نیست و بسیاری از طرح ها را متوقف کرده که انتظار داریم در این زمینه مسئولان استان نگاه حمایتی بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با تخصیص به موقع و کافی اعتبارات می توانیم طرح های مهم توسعه برقرسانی در شهرها و روستاها و اصلاح شبکه را با سرعت بیشتری به پایان برسانیم.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از مصرف سوخت در نیروگاه های فسیلی در شرایط کنونی نیازمند توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر(بادی و خورشیدی) در استان هستیم.

 

خواجه وند خاطر نشان کرد: در حال حاضر 163 مگاوات نیروگاه بادی در کهک تاکستان و سیاهپوش ایجاد شده در حالی که ظرفیت موجود در تونل بادی استان بیش از 5 هزار مگاوات تولید انرژی است که آمادگی داریم از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح ها حمایت کنیم.

 

کد خبر 1184742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha